avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Firmabil

Status: Implementert

Ønske om støtte for firmabil i Visma eAccounting Lønnsslipp. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

32 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer

Status changed to: Status: Akseptert

CONTRIBUTOR ***

Denne funksjonen er lovet oss av selger. Garabtert på plass i løpet av 2017 fikk vi beskjed om. Stemmer dette fortsatt?

Hei Jon,

Firmabil er planlagt støttet i 2017. Vi har ikke startet utviklingen her enda, men kan gi deg en tilbakemelding når vi har et mer konkret tidsestimat.

Mvh

Emilie Røed, Visma Mamut 

CONTRIBUTOR ***

Hei,

noe nytt i saken - vi er flere som venter på dette :-) 

Hei Karina,

Ikke noe nytt her enda - men jeg vet det er mange som venter på funksjonen og håper derfor vi kan levere den om ikke så altfor lang tid :-) Oppdaterer denne tråden så fort jeg har noe ny info! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR ***

Noe nytt om denne saken?

Hei Jon,

Jeg håper vi er klare til å levere dette onsdag 4 oktober. 

Endrer status på ønsket her i Idebanken til "Implementert" så fort det er lansert. 

Mvh

Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Vil det også gjelde egen lønnart for kjørte kilometer privat i arbeidsgiver bil ? 

Hei Karina,

Nei, dessverre.

Mvh,

Emilie Røed

CONTRIBUTOR *

Hei!

Hvordan er status på denne?? 

Hei,

Den er i utgangspunktet klar, men vi har noen mindre feilrettinger vi må fikse før vi lanserer. Endrer status på ønsket her til "Implementert" så fort det er lansert. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Når kommer lønnart. fri bil i Visma eAccounting?

Hei Jan Arild,

Henviser til svaret mitt over her. Det er i utgangspunktet klart, men det er noen feilrettinger som må fikses før vi kan gjøre det tilgjengelig for våre brukere. 

Oppdatere denne tråden så fort det er klart! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Dette er den største svakhetet i Visma eAccounting. 

At ikke lønnsart. fri bil er med er helt uforstålig for meg. Kan jo ikke anbefale dette til nye brukere. Ser at dette er tatt opp mange ganger uten at det skjer noe. 

Jeg har mange kunder i eAccounting og synes det er trist å fortelle dem at eAccounting ikke håndterer fri bil i lønnsmodulen. 

Håper dere tar dette på alvor og sørger for at fri bil kommer som lønnsart. i 2017.

CONTRIBUTOR ***

Nå er det vel ikke langt unna heller da :)

Programmet virker til å fungere bra. Jeg vil heller vente på firmabilfunksjon som fungerer, enn en full av bugs ! !

(updated by Emilie Røed VISMA ‎18-10-2017 09:33 )
Status changed to: Status: Implementert

Hei,

Da er dette implementert! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Flott, Emilie!

Dette har mange ventet på.

CONTRIBUTOR ***

Hva heter lønnsarten. Finner den ikke i systemet.

Hei,

Selve bilen med innstillinger må først settes opp på ansatt før den blir tilgjengelig i lønnsregistreringen. Etter det er gjort vil lønnsarten legges til ansattes lønnsslipp automatisk, med trekkgrunnlaget ferdig utfylt. Les mer om hvordan dette gjøres i denne artikkelen.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR ***

Dette er jo fantastisk dårlig!
Dere må jo kunne ha en funksjon for faktisk kjørte km?
Det er vell dette som har vært forespurt hele tiden.

Blir ikke det innført mulighet for å føre antall km kjørt privat?

CONTRIBUTOR ***

Det er firmabil funksjonen som er lagt inn nå så jeg har etterspurt i hvertfall. 

Eller mener du kilometergodtgjørelse?

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Nye-satser-for-bilgodtgjorelse-kilomet...

CONTRIBUTOR ***

Jeg har ABAX i bilen, og mulighet for å bruke firmabilen (varebil med grønne skilt) privat.
Da må jeg skatte av antall kjørte km privat (3,40kr) , og dette må kunne legges til på lønnslippen og rapporeres på A-meldingen, mener jeg.
Det har hele tiden blitt lovet at dette skulle komme på plass (allerede tidlig i år) også kommer Visma eAccounting nå med denne forenklede modellen. Det synes jeg er for dårlig.

Hei Andreas,

I denne versjonen støtter vi kun sjablongmetoden. Planen er å lansere antall kjørte KM på et senere tidspunkt. Per nå har jeg dessverre ikke et konkret tidspunkt for når dette blir, men jeg kan komme tilbake til deg ettersom jeg har mer info. 

Beklager dette! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Ok.
Har dere forslag til hvordan jeg skal få rapportert inn dette på annen måte da?
Jeg lurer på om det blir konflikt med systemet om jeg manuelt går inn å legger dette til i altinn, etter at jeg har sendt a-melding gjenom visma lønn?

Hei Andreas,

Dersom du benytter Visma Lønn og ikke Visma eAccouunting Lønnsslipp, så anbefaler jeg at du sjekker med Visma Lønn Support.

Benytter du derimot Visma eAccounting Lønnsslipp vil jeg anbefale deg å ikke rapportere lønn/a-melding via systemet, før alle behovene dine for lønnsarter/a-meldingskoder er dekket. Dersom man velger å rapportere lønn fra flere forskjellige systemer og/eller manuelt samtidig, så skaper dette fort problemer for rapporteringen. Både vi og A-ordningen fraråder å gjøre det på denne måten.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR ***

Har dere mer info angående lønnsartikkel for antall kjørte km med varebil til privatbruk?
Jeg bruker eAccounting med lønnslipp.

Hei @Andreas W Andersen,

Status er at vi ikke har startet utviklingen enda. Jeg skal sørge for å oppdatere denne tråden så fort vi er i gang! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Blir det innført dette året da?
Eller må man begynne å se etter regnskap/lønnssystem som har denne muligheten?

Hei @Andreas W Andersen,

Planen er å få innført dette til høsten, men jeg vet litt mer rett over sommeren. 

Kan vi ikke si det slik at jeg gir deg en tilbakemelding i august, så kan vi sammen da evt. se nærmere på alternativene? 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Nå er det snart november å fortsatt ingen løsning?

Hei @Andreas W Andersen,

Dette ble lansert tidligere i oktober. 

Håper dette gjør at du kan fortsette med Visma eAccounting :) 

//Emilie