avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Følgeseddel

Status: Åpen

Hei:)

Har spurt før og spør igjen:

Mine kunder bestiller selv varer i webshop. Da får jeg ordren inn i systemet men kan IKKE lage følgeseddel ut av den. Det resulterer at jeg må taste ordren på nytt for at jeg kan lage følgeseddel.. Er det virkelig ikke mulig å løse?

Dette tok jeg opp første gang i 2017, men venter enda.

Riktig god jul:)

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg har også i lang tid ventet på mulighet til å skrive ut følgeseddel på en webshop-ordre og har ringt mange ganger om dette. Dette er jo en klar mangelfunksjon og jeg forstår ikke at det ikke blir prioritert.  

CONTRIBUTOR *

Hei.

Har samme utfordring her, en følgeseddel bør være enkelt å ta ut pr webordre. 

Når du taster ordren på nytt; påvirker ikke det lagerbeholdning og fare for dobbel fakturering av kunden?

Hvordan gjør du det i praksis?

Mvh

Per

CONTRIBUTOR **

Hei Per

Godt nyttår

Jeg taster ordren på nytt og sletter da ordren som ligger i web-shop. Dvs at den fakturerer jeg ikke. Da stemmer lagerbeholdningen. OM du ikke sletter den vil den påvirke lagerbeholdning i den forstand at de varene er da "hold av".

Håper det var en ok forklaring:)

Dette er noe som skaper endel ekstra jobb da jeg feks jobber alene og bruker web-shop som min "selger" sammen med sms tjenesten.

MVH John Magne

CONTRIBUTOR **

Jeg skal begynne å ta i bruk eAccounting med webshop nå, og synes også det var rart at webordrer ikke legger seg inn i 'Ordrer'. Hadde jo bare vært for systemet å opprette ny Ordre, men tagge med at den kommer fra Webshop.

Inntil dette kommer på plass, må man kanskje legge inn ordre manuelt - noe som burde være unødvendig!

Når det er sagt, kan man for følgeseddel velge "Forhåndsvis" av webordren, og få en PDF av "Preliminær faktura"? Kan det fungere som følgeseddel?

CONTRIBUTOR *

Hei Jon Magne.

Takk for forklaring.

Det er jo en tungvint måte som burde være unødvendig. Men inntil videre er det kanskje eneste løsning😀

mvh

Per