avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Forbedret navigering/færre klikk

Status: Under utvikling

Kom gjerne med innspill til funksjoner og prosesser i Visma eAccounting der vi bør forbedre navigeringen eller redusere antall klikk. 

Lik og legg igjen en kommentar! 

13 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Status endret til: Ønsker mer informasjon. 

CONTRIBUTOR ***

Jeg ønsker meg mulighet til å åpne flere bokførte, skannede bilag i én fil, slik at jeg ikke må trykke meg inn og ut for hvert bilag jeg skal sjekke.

CONTRIBUTOR ***
Status changed to: Status: Under utvikling

Status endret til: Under utvikling.

Vi lanserer kontinuerlig småforbedringer som gjør at man sparer klikk på ulike oppgaver i Visma eAccounting. 

CONTRIBUTOR **

Jeg har etterhvert samlet noen idéer som kan forbedre eAccounting og er spent på tilbakemeldinger.

Generelt virker det som om det er lagt større vekt på et pent design enn god funksjonalitet, daTax var ikke pen å se på, men likevel mitt klare førstevalg inntil jeg ble nødt til å konvertere.

Det er (så vidt jeg vet) dårlig med tastatursnarveier.... for mye museklikk! Her kan Visma gjøre sitt for folkehelsen mtp. musesyke 🙂

Jeg ønsker meg en "angreknapp". I daTax hadde man mulighet til å bruke back-up for å komme på rett kjøl dersom man kludret til regnskapet, evt. slette/endre bilag, men nå må man føre korrigeringsbilag for enhver feil som måtte oppstå. Dette er sikkert ikke et stort problem for de profesjonelle innen regnskap, men vi er mange som er mer på hobbynivå og som kun lærer oss det som er relevant for egen drift.

Lister bør ha grunnleggende funksjonalitet for valg/merking som bruk av Shift og Ctrl, dette har vært standard i all databehandling i mange tiår og det forbauser meg at utviklerne i Visma ikke har implementert dette. I tillegg kan elementer i lister gjerne ha "Hake-av-bokser" for enkel merking.

Noen lister må ha en mulighet for "bulk" endring av verdier, her er noen forslag:

• kundeliste: aktiv/inaktiv.
  • kontoplan: aktiv/inaktiv.
  • artikler: påslag, dekningsbidrag, sletting aktiv/inaktiv.

Etter min mening er listevisning med et fast antall linjer fordelt på mange sider håpløst tungvint i bruk. Det er utrolig mye mer effektivt å kunne scrolle til slutten av en lang liste for å finne det man leter etter, ofte vet man ikke engang hvilken side man skal hoppe til.

I det minste bør brukeren ha mulighet til å velge visningsmetode, jeg vil tro at de aller fleste vil velge lang liste.

Kontoplan

• Generell forbedring av visning - etter redigering av en post hopper planen tilbake til side 1.... Kan løses med listeforbedring nevnt ovenfor.

Ved innkjøp av nye artikler:

• mulighet for å kopiere artikkel som i daTax.
  • mulighet for å opprette artikkelserie med basis i én artikkel. F.eks. økende artikkelnummerserie, gjentagelse av like verdier som f.eks. påslag i prosent, leverandør, tekst i artikkelnavn, osv.
  • Påslag i % eller kroner må kunne legges inn i artikkel, ikke bare dekningsbidrag og inn og ut-pris. Dette fungerte bra i daTax. Bør også være med i CSV-import/eksport.

Ved innkjøp av eksisterende artikler:

• bruk inkrementell økning av antall på lager (legg til), i stedet for at man må regne ut en total.
  • ved prisendring, mulighet for å legge inn enten ny innpris, påslag eller utpris slik at andre verdier endres automatisk.

Ved import/eksport av artikler i CSV-format

• ta med kolonne for artikkelgruppe (I CSV-filen finnes kolonnen ArticleAccountCoding som burde vise dette)
  • ta med kolonne for påslag/dekningsbidrag
  • endre formatering i maler slik at CSV-kolonner med tall er formatert som tall

Kundefaktura:

• Mulighet for å gi rabatt i kroner, tungvint med prosenter. Pga. avrunding er det av og til umulig å treffe riktig prosent for at fakturert rabatt i kroner skal bli det man har lovt kunden.

Bilagsoversikt:

• Vis kolonne med beløp

Tilbudsmodulen:

• Mulighet for å opprette tilbud uten fullverdig kunde i systemet, blir tungvint å opprette kunder uten sikkert salg. En mulighet ville være å opprette en "tilbudskunde" uten opplysninger om kundenr, poststed o.l.

fortsettelse følger.........

Hei @Tom Grønbech,

Her var det veldig mange gode innspill - takk for det 🙂 

Skal se om vi ikke får levert et par av disse ønskene utover høsten! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CHAMPION *

følger flere av ønskene her 🙂

CONTRIBUTOR *

Gjøre det lettere å fakturere.

F. eks. fakturere alle ordre som har status levert.

Nå er det veldig mange klikk for å sende en faktura. Først må man sette den som levert, så må man fakturere og det er en god del klikk per faktura.

PARTNER

Hei!

Vi som har bankintegrasjon og eksporterer leverandørfaktura til bank kan spare oss maaange klikk ved at boksen "ikke send til bank" ikke hadde vært avhuket på forhånd.

Nå må vi huke bort krysset på hver eneste leverandørfaktura. Og når feilen med å glemme avhukingen tidvis skjer, må vi kjøre full prossess med å kreditere fakturaen og opprette ny for å kunne eksportere til bank..

Her burde det vært en innstilling med valg om "ikke send til bank" skal være presatt eller ikke. Så får både eksportører og manuellbetalere viljen sin ;D

Alternativt kunne det være en mulighet via handlinger for å "tvangssende" faktura til eksport.

Hei @Tore Vikedal,

Dette valget skal ikke være avhuket på forhånd.
Derimot ser jeg at vi har hatt en feil når man endret et ikke koblet vedlegg fra type kvittering til faktura.
Da ble denne boksen automatisk markert, men dette har vi nylig endret.
Kan det stemme at det er når dere går via bildevedlegg hvor dette problemet oppstår?

Mvh, 
Lisa Rognerud 
Visma eAccounting Support

PARTNER

Takk for svar, ser nå at denne feilen er rettet ☺️

Alle PDF-faktura vi sender på mail blir liggende som kvittering og må endres til leverandørfaktura.

Kanskje kunne det vært mulig at programmet leste filtype og lagret de litt mer korrekt? 

@Tore Vikedal Flott at det fungerer igjen  hos dere 🙂 
Jeg er absolutt enig i dette med filtype som blir feil - skal teste litt videre hos meg og rapportere dette videre til teknisk.

Mvh, 
Lisa Rognerud 
Visma eAccounting Support

PARTNER

Supert 👍 Det er disse små tidstyvene som ergrer oss som helst skulle vært ute i produksjonen 😁