Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Forbedret startside

(updated by Emilie Røed VISMA ‎20-11-2018 09:08 )
Status: Implementert

Ønske om endringer på startsiden i Visma eAccounting. 

22 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Status changed to: Status: Akseptert

CONTRIBUTOR *

Oversikt over DB og pie chart på kostnads-/salgsområder.

Forestående viktige datoer?

Mulighet for å redigere disse.

CONTRIBUTOR ***

Foreslår at man fjerner hele framen "årlige utgifter for ansatt....." fra startsiden. Det blir for detaljert og stjeler alt for mye plass. 

Foreslår også at man integrerer "event diary" feks ved å plugge inn økonomisk kalender for Norge på fremsiden. Der får man alle merkedager med frister og hva som skal gjøres. I den forbindelse kan man kanskje også få på plass en redigerbar "To-do-list" for de som bruker systemet. Det som ligger bak utropstegnet i menylinjen på startsiden i dag, blir rett og slett for enkelt og man klarer ikke å holde oversikt eller finne tilbake til noe på en enkel og oversiktlig måte. 

Tusen takk for gode innspill Erik og Petter! Vi har notert oss disse. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Kunne tenkt meg muligheten til å rulle bakover på kunde-/ leverandørfakturaer.

En enkel budsjett mulighet kunne vært i grunnpakken.

Status utgift og inntekter i forhold til foregående år og budsjett.

Framen "årlige utgifter for ansatt" ble vel brukt en gang eller to når den kom.

Den kunne vært på en link.

Startsiden kunne vært oppbygget med moduler man valgte fra liste, og satte i sitt eget system (som dashboard i Wordpress).

CONTRIBUTOR ***

Jeg kunne tenkt meg at inntekter fra konto 3000 blir tatt med i søylediagrammet på startsiden. Gjerne på toppen av kundefakturaer, sånn at man får et mer helhetlig bilde av inntekter mot utgifter hver uke. Er dette mulig å få til?

CONTRIBUTOR **

Kunne tenke meg at det var mulig å plassere "boksene" på startsiden selv, altså kunne flytte rundt på de så man fikk dem i en annen rekkefølge. 

Hei,

Takk for mange gode innspill! 

Jeg hadde i tillegg satt stor pris på om dere kunne svart på denne korte undersøkelsen for å gi oss et enda bedre inntrykk av hva som må forbedres. 

På forhånd tusen takk for alle tilbakemeldinger! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

I likividitetsoversikten bør dere ta med salg i iZettle i beregningen. Dere har jo all informasjon om salget dersom det er satt opp riktig i firmainnstillinger. Spesielt siden salg der omfatter både kortsalg og Vipps utover kontantsalg. Og kort og vippssalg går inn på konto til bedriften og skal være med i en likviditetsanalyse/oversikt. Om ikke får man et feil bilde av status.

Status changed to: Status: Under utvikling

Status endret til: Under utvikling. 

Hei,

Vi kommer snart til å lansere de første forbedringene på startsiden, og ønsker i den forbindelse noen beta-testere. Er det noen i denne tråden som kunne ønske seg å få tilgang til den nye startsiden rett over sommeren for å gi oss tilbakemeldinger?

Det er viktig å merke seg at vi kommer til å lansere flere forbedringer til startsiden - dette er kun første versjon. 

Send meg en e-post emilie.roed@visma.com med firmanavn, org.nr og kontaktinformasjon dersom du ønsker å stille. 

Tusen takk!

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Jeg blir gjerne med og tester! Smilefjes glad

Hei @Pauline Miljeteig,

Supert! Sender du meg kontaktopplysningene dine + org.nr. til emilie.roed@visma.com

Hei,

Her kan dere lese mer (og se en teaser) av den nye startsiden som vil bli lansert fra onsdag av: https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-eAccounting/Ny-startside-i-Visma-eAccounting/ba-p/177...

Mvh

Emilie Røed 

Vi kommer til å gjøre noen mindre forbedringer basert på tilbakemeldinger nå før jul i tillegg til å legge til en oppgaveliste på startsiden. 

//Emilie 

Hei,

Vi kommer foreløpig ikke til å gjøre noen ytterligere endringer på startsiden, det siste som gjensto var å få ny startside i mobilappen. Ny startside er lansert for Android, og IOS er like rundt hjørnet. Lukker derfor ønsket. 

Oppgavelisten på startsiden har fått et eget ønske/ide. Om det er konkrete innspill til endrer på startsiden - opprett gjerne egne ideer på dette Smilefjes glad 

Mvh

Emilie Røed 

Status changed to: Status: Implementert

CONTRIBUTOR ***

Hva med å legge inn salg gjennom iZettle for visning i likviditetsoversikten? Det påvirker jo definitivt likviditeten like mye som en faktura, og har du ikke med alt som gjør det, ja så blir det som er med bare delvis og dermed ikke riktig. Man opererer ikke med delvis likviditetsanalyse....

Hei @Petter Haram,

Ettersom betalingene fra iZettle skjer direkte (kortbetaling) legges de også direkte inn i oversikten - men da ikke med en forventning om en fremtidig innbetaling (ettersom betalingen allerede har funnet sted). Er du med meg på denne? 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR ***

@Emilie Røed , kortsalg er en ting, men hva med kontantsalg? Det påvirker jo likviditeten det også. Og det skjer jo fortløpende i inneværende uke, hver uke.

Hei @Petter Haram,

Ved kontantsalg skjer jo også betalingen direkte. Så dette blir derfor tilsvarende kortbetaling. Ved faktura som betalingsmetode derimot forventer man en fremtidig innbetaling. 

//Emilie