Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Forholdsmessig mva

Status: Åpen/Vurderer

Ønske om støtte for forholdsmessig mva i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

10 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Enig

Jeg jober som lydtekniker og selger lydutstyr.

Lydteknikk er utenfor mva området, og salg er jo høy mva.sats

Støttes.

CONTRIBUTOR ***

Med den nye MVA meldingen nå og automatikken med å kontrollere bilag så hadde det hvert supert om vi kunne endre MVA kodene selv da mange kunder har differensiert MVA og at dette da på samme måte som nå hadde regnet ut riktig MVA beløp.  

CONTRIBUTOR *

Ja, støttes. Er det ikke enkelt for de på teknisk å legge inn en mva kode, som er egendefinert forhåndsmessig mva? Og forhåndmessig mva justeres av bruker i innstillinger. Håper på en slik brukervennlig løsning.

CONTRIBUTOR *

Bør definitivt være en løsning for å håndtere forholdsmessig fradrag, bruker det på flere kunder.

Hva er status i saken?

Har stort behov for støtte for forholdsmessig fradrag på mva. Mange av kundene mine som har dette hadde passet veldig godt i eAccounting i steden for Visma Business.

CONTRIBUTOR ***

Samme her og har hatt denne saken oppe i flere år nå på forholdsmessig fradrag på mva. Mange av de små kundene driver også med undervisning vs rådgivning og får ikke fult MVA fradag. For å spare tid og unngå feil manuell utregning burde dette være greit å få på plass. 

CONTRIBUTOR *

Kan pr dd ikke bruke Visma eAccuonting på alle kunder da denne funksjonen ikke er på plass, blir for mye arbeid og for mye feil om dette skal gjøres manuelt!

Enig. Dette er en viktig funksjon å få på plass. Det er ganske mange kunder som passer godt inn i eAccounting, men som har avgiftspliktige og avgiftsfrie inntekter.

Hei,

Vi er klar over at dette er et viktig ønske for mange, og vi ser på hvordan dette passer inn i vår Q2- planlegging. Ettersom vi jobber med et par større caser nå - kan jeg med sikkerhet si at vi ikke rekker noe før påske, dessverre. 

Oppdaterer tråden når jeg har mer info. 

Her ser dere forøvrig en supportartikkel på alternative måter dette kan løses på inntil videre. 

Vennlig hilsen,
Emilie Røed, Product Manager