avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Ikke lage bilag ved kjeding

Status: Under utvikling

Jeg ser dette er tatt opp før uten at det er kommentert fra Visma sin side. Det er unødvendig å lage bilag av en kjeding. Dette gjør leverandør- og kundereskontroer veldig uoversiktelig. Dette er jo rapporter som også brukes til å sende mellom leverandør/kunde ved avstemminger.  Jeg ønsker meg veldig at dette endres.

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Helt enig.

Regnskapsmessig blir det jo direkte feil at det lages egne posteringer for en kobling mellom 2 bilag, så det eneste logiske er at dere snarest sørger for å behandle dette som en kobling uten posteringer slik som de aller fleste andre(eller kanskje alle?) systemer gjør.

CONTRIBUTOR ***

Hva tenker Visma om å stoppe med generering av bilag ved kjeding?

CONTRIBUTOR **

Yes! Dette må vekk! Har en reskontro hvor jeg fikk opp 3,5 sider med posteringer som var bare kjedinger fra tidligere år. Som ny bruker i eAccounting var dette ekstremt forvirrende, og det tok tid før jeg skjønte at det ikke var en eneste postering på siste år som faktisk gjelder siste år - sukk! Aldri sett noe lignende i noe annet system, og jeg har brukt mange systemer.... Ber denne leverandøren om kontoutdrag, tenker jeg de også får noe å lure på. 😞 

CONTRIBUTOR **

Er enig. Kjenner ikke til andre systemer som lager egne kjedebilag og har heller ikke sett noe krav ifht dette, eller noen fordel ifht dette. 
Kanskje @Emilie Røed  kan gi en tilbakemelding hvorfor det er slik?

Mener også det burde være mulig ved føring av banktransaksjon via import bankkontoutdrag og "Avstem"
at en inn- eller utbetaling kan kjedes til flere fakturaer og kreditnotaer. (En del selskap mottar avregningsoppgjør som består av mange enkelt fakturaer og kreditnotaer mm og forleden dag ble en mottatt betaling som gjaldt vel 50 enkelt FA + KN splittet ved føring via Avstemming bank (etter importert bankkontoutdrag). Dette medførte at bilaget ble splittet i vel 50 enkeltbilag hvor hver enkelt av kjedingene resulterte i en føring mot bankkonto, noe som blir veldig tidkrevende ved avstemming bank siden den reelle banktransaksjonen ikke finnes igjen i hovedboken, mens vel 50 andre føringer til banken blir ført, men som ikke er reelle banktranser. Fikk avklart i ettertid av kunne løst dette via slette importert bankbeløp og føre det som et manuelt bilag i stedet, og da kunne en klart få bare en hovedboksføring mot bank, og som ble ført mot de riktige FA og KN. 
Det burde vel være mulig å gjøre samme type føring som manuelt bilag via avstemming bank? Ingen reell forskjell for at dette skulle gå an spør du meg. 
Kan du @Emilie Røed  også gi en tilbakemelding ifht om dette kan fikses? (slik slipper holde på slette importerte banktransaksjoner for å føre manuelle bilag i stedet)

Status changed to: Status: Under utvikling

Dette er noe vi jobber med. Kommer tilbake med mer info når vi nærmer oss lansering.