avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder

Import av kontoutdrag fra alle banker

(updated by Emilie Røed VISMA ‎20-11-2018 09:29 )
Status: Løst/Implementert

Ønske om støtte for å kunne lese inn kontoutdrag manuelt fra bank inn i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

24 Kommentarer
Status changed to: Status: Investigating

Status changed to: Status: Akseptert

I dag har vi lansert støtte for import av kontoutdrag fra DNB, Nordea og alle Eika- bankene (70 lokalbanker). Les mer om den nye funksjonen her.

CONTRIBUTOR **

Import av paypal kontoutdrag burde også være mulig. Eventuelt import av csv´er på et visst format slik at man kan ta ut rapport fra paypal, strukturere og rydde i excel slik at de aktuelle transaksjonene og kolonnene fremgår, lagre som csv og importere til paypal-kontoen(feks) i kasse og bank

CHAMPION *

Dere har fått støtte for mange banker nå, veldig bra - men hva med å lage en mulighet til å importere en excelfil etter bestemt format? 

Felt 1 Dato, Felt 2, Tekst, Felt 3 Debet, Felt 4 kredit

Da kan vi importere alle banker, vi bare redigerer litt i xls og så er det bare å importere.

Hei @Arne Johansen

Veldig godt innspill! Vi ser på muligheten for å lage en mer "universell" filimport neste år.  

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Noen oppdatering her, når kommer evt mulighet for universell import ut fra importmal e.l.? Det er jo en ganske basic funksjonalitet som man burde forvente at lå der allerede. 

(updated by Emilie Røed VISMA ‎11-05-2018 08:43 )

Hei @larsbja

Vi har nå lansert støtte for import av kontoutdrag fra Sparebank 1. Neste steg blir å lage en universell filimport til Kasse og bank. Foreløpig estimat er at vi starter utviklingen i Q3. Oppdaterer status på denne ideen til "Under utvikling" så fort vi starter jobben. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR **

Supert! Da er tanken at den da skal fungere på alle typer konti som er tilgjengelige i kasse og bank, og ikke bare driftskonto, ikkesant?

@Lars Jacobsen1 - det stemmer. Det fungerer allerede slik på import fra Nordea, DNB, Eika- bankene og Sparebank 1 i dag. 

CONTRIBUTOR **

Er litt usikker om det ovenfor mht import av kontoutdrag vs integrasjon. Er det det samme?
Men er veldig enig i at det bør være mulig å lage et enkelt standard oppsett av kontoutdrag som kan importeres fra excel. Pr i dag så koster det vel også ca 49 kr? for måneden å ha integrasjon fra danske bank.
Da er det bare at dere legger ut en standard rekkefølge for import av kontoutdrag bank og så kan vi brukere enkelt manuelt flytte kolonner i filen som eksporteres i nettbankene til de mange norske bankene, både de som i dag har integrasjon og de som ikke har det. 
Dette er enkelt og vil også spare kundere for mye penger.

Hei @Odd A V,

Dette ønsket baserer seg på manuell import av bankfil, ingen automatisk integrasjon. I dag støtter vi opp i mot 100 banker for import, men planen er å støtte alle ved å lage en slags "universell" import. Vi tar ikke betalt for bankintegrasjon, men bankene operer med ulike priser og pakker. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

Hei,

Siste status er at vi kommer til å starte utviklingen av dette før jul. Så forhåpentligvis vil vi lansere dette i februar en gang. 

//Emilie 

CONTRIBUTOR **

Hei!

En universell import av bank-transaksjoner er svært etterlengtet. Hvordan ligger dere an med dette? Du skriver at dette skal være på plass i februar. 

Dersom en får oppsett av hvilke felt som skal være i csv-filen vil import av banktransaksjoner være en enkel sak. Det finnes jo allerede til noen banker i eaccounting, så håper at dere kommer med en generell import uavhengig av bank her.

Ser VELDIG frem til at det kommer på plass. 🙂

Børge.

Hei @Børge Dahlstrøm2 

Denne importen vil være uavhengig av bank 🙂 

Utviklingen er nå påbegynt - men ser jeg har brent meg før her mtp. planlagt lansering. Så oppdaterer tråden når jeg vet mer konkret når lansering blir - forhåpentligvis om ikke så altfor lang tid. Vi kommer sikkert til å trenge beta- testere her, så gi gjerne lyd om det er av interesse. 

Mvh

Emilie Røed 

Status changed to: Status: Under utvikling

CONTRIBUTOR **

Flott. Takk.

Jeg gleder meg til dette er på plass, så jeg tester gjerne! 🙂

Supert @Børge Dahlstrøm2 - da hører du fra meg når vi er litt nærmere mål 🙂 

CONTRIBUTOR *

Noe nytt her? Sitter med regnskap på en netbutikk hvor brorparten av betalingene har skjedd via paypal. Hadde spart meg ganske mange timer arbeid om import av csv-fil hadde vært mulig.

Greier ikke helt å skjønne hvorfor det er behov for utvikling her når dere allerede støtter import fra flere banker. Fortell oss hvordan fila må se ut for at eaccounting skal akseptere, så kan vi da vel bare importere med eksisterende funksjonalitet?

(updated by Emilie Røed VISMA ‎24-04-2019 14:28 )

Hei @anoteng

Vi jobber fortsatt med denne. Det er en del endringer som må gjøres for å støtte "alle" kontoutskrifter. 

Men, du kan bruke importfunksjonen vi har i dag om du kopierer over PayPal transaksjonene i et kontoutskriftformat som støttes. 

Forutsetningen for å få opp importfunksjonen på en konto i Kasse og bank er at den er knyttet til en av følgende banker: DNB, Nordea, SpareBank 1 eller EIKA- bankene. Det er kontoutskrift fra disse bankene vi støtter. Hvilken bank benytter du i dag? 

Her ser du hvordan importfunksjonen fungerer: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Import-av-kontoutdrag-i-Visma-eAccount... 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **

Hei Anoteng og andre som venter på denne funksjonen. 
Hvis du ikke har bankene Emilie nevner, så kan du med enkel excelkunnskap fikse (klipp og lim + justere instilling) deg en fil som kan brukes som import manuelt bankkontoutdrag. Dette har eg prøvd og fått til. 

(updated by Emilie Røed VISMA ‎28-05-2019 14:24 )

Hei,

Vi søker nå beta-testere til denne funksjonen! Send meg kundenr./org.nr og e-postadresse her i Community eller til emilie.roed@visma.com om du ønsker å teste det ut. Mer info kommer da på e-post.  

Håper dette er av interesse 🙂 

Mvh

Emilie Røed 

Status changed to: Status: Løst/Implementert

Da er dette implementert. Les mer.

CONTRIBUTOR **

Flott.