avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Import av kundegrupper

Status: Åpen

Hei.

Hadde vært flott hvis dere hadde fikset det slik at det hadde vært mulig å importere til kundegrupper. Foreligger det noen planer for dette?

Når man har f.eks 250 medlemmer i en gruppe så hadde det vært utrolig lettvint når man skal oppdatere eller lage kundegruppe hvis man hadde kunnet importere rett til kundegruppa. Nå må man putte en og en i en kundegruppe, når man i stedet hadde kunnet hvis det var mulig å importere. Hadde spart meg i alle fall for mange timer med arbeid.

Mvh

Tor Harry

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Sitter akkurat med fakturautsending og skal sende til 590 av 600 medlemmer. De 50 første tok en time, og jeg lengter til å sitte med fakturaprinter akkurat nå.

Utrolig tungvindt at jeg ikke kan velge alle eller søke og velge alle for å legge til i en gruppe for senere masseutsendelse.

CONTRIBUTOR **
(updated by Tor_Harry ‎24-01-2020 19:39 )

Men det kan du jo. På forhånd før du fakturerer så legger du alle som skal i en gruppe som har samme kontingent. Kall gjerne gruppa f.eks for Kontingent 500,- eller hva du vil. Når du har gruppa så kan du velge fakturer til flere. Da kan du velge gruppe.

Og hvis du ikke har alle medlemmene som kunder i Visma kunderegister, så kan du importere kunderegisteret. Jeg har gjort det slik at kundenr for hver enkelt medlem er medlemsnummeret hos oss. Da er det veldig lettvint å identifisere også.

CONTRIBUTOR **

Mener du at de har fikset problemet du nevnte 23.desember?

Som sagt er jo problemet at du må legge til ett og ett medlem ved å søke, velge, redigere gruppe, gå ut, søke opp på nytt og ta neste etc...  eAccounting blir ikke en gang stående samme sted i kundelisten, så det å legge til mange i èn gruppe tar mye tid.

Men massefakturering etter at den store jobben var gjort gikk som en drøm...

CONTRIBUTOR **

Gruppene har jeg laget på forhånd slik at alle medlemmene blir i den gruppa de skal være. Nye medlemmer blir satt i rett gruppe med det samme. Da er det enkelt og bare velge gruppa man skal fakturere. Noen få tastetrykk. 
Men å få importert til grupper, nei det går fortsatt ikke.

CONTRIBUTOR ***

Jeg ønsker også dette. Har også samme ønske på varegrupper, vi bruker i realiteten ikke varegrupper da det tar for lang tid. Vi har 1513 varer, alle oprettet med import, men kan ikke legge de i varegrupper ved import 😞