avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Sensors AS
CONTRIBUTOR ***

Innkjøpsmodul

av Sensors AS
Status: Under utvikling

Innkjøpsmodul ønskes med mulighet for oppretting av leverandør- bestilling/-ordre.

19 Kommentarer
Erling Sandstad
CONTRIBUTOR ***
av Erling Sandstad
Denne støtter jeg. Har savnet det i lang tid at systemet genererer en innkjøpsordre mot salgsordre.
SOUNDERGY
CONTRIBUTOR *
av SOUNDERGY (Oppdatert ‎22-02-2019 11:01 av SOUNDERGY )

En innkjøpsmodul er også noe vi har et stort behov for. Lagerstyring i eAccounting gir lite mening uten.

Industrikulde
CONTRIBUTOR *
av Industrikulde

Har også absolutt behov for en innkjøpsmodul. håper dette kommer snart

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hiver meg på her. 

Mulig med autobestilling ved satt nedre beholdning.

BenedicteB
CONTRIBUTOR ***
av BenedicteB

Her også!!!

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Hei, innkjøpsfunksjonalitet er tiltenkt den nye lagermodulen fra versjon 2 som kommer etter sommeren. Versjon 1 av lagermodulen lanseres mot slutten av første kvartal neste år. Så selve utviklingen av dette påbegynner iløpet av første kvartal. mvh Henrik Horn Product Manager Visma Mamut AS
Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Status changed to: Status: Akseptert

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Status changed to: Status: Under utvikling

Hei,

vi har nå startet selve arbeidet med å utvikle innkjøpsfunksjon i Lagermodulen. Vi regner med at det vil ta noe tid før vi har en første versjon ute hos kunder, men sikter inn mot slutten av 3.kvartal i år.

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS

Amer2
CONTRIBUTOR *
av Amer2

Ønsker å holdes oppdatert på arbeidet med denne modulen. 

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei Amer2!

Bare følg denne tråden så vil vi gi statuser underveis. Det er foreløpig ingen endring på tidspunktet og sikter mot slutten av 3.kvartal. Vi har i disse dager foretatt noen intervjuer med pilotkundene på Lagermodulen og vist skisser på hvordan vi tenker å lage innkjøpsfunksjonen. Det vil nok ikke være alt for mye å melde iløpet av sommeren, men som nevnt så vil vi legge ut mer info i denne tråden, og eventuelt på community når vi har mer å vise.

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS

TerjeT
CONTRIBUTOR *
av TerjeT

Da har vi vel passert slutten av 3. kvartal. Noe nytt om innkjøpsmodul?

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei Terje!

Akkurat nå er vi litt etter plan, men regner med å ha klart innkjøpsordre rundt juletider. Forrige uke slapp vi deler av relevant funksjonalitet for å kunne lansere innkjøpsordre som bestillingspunkt, standard leverandør på produkter, leverandørs produktnummer og ordre antall. I tillegg viser varer under bestillingspunkt i rødt i produktlisten. 

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS

TerjeT
CONTRIBUTOR *
av TerjeT

Hei.

Da er vi i februar. Noe nytt om denne innkjøpsmodulen?

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei @TerjeT!

Vi er dessverre en del forsinket. Første utgave av innkjøpsordre er nok et par måneder unna.

mvh

Henrik Horn

Business Development Manager

Visma eAccounting AS

aselias60
CONTRIBUTOR *
av aselias60

Hei!

slenger meg også på denne. Dette er etterlyst. Flere har spurt om denne funksjonaliteten over lengre tid. Håper dere nå klarer å holde siste reviderte plan ref oppdatering igår. Hva vil ligge av funksjonalitet for elektronisk utsendelse av innkjøpsordre i første versjon? EHF ordre? Andre ordreformater? Ev kun PDF? 

Hilsen

Asgeir

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei Asgeir!

I første omgang kun PDF, men dette er jo en modul som vil fortsette i videre utvikling. Elektronisk utsendelse av ordre (og direkte integrasjoner) er jo noe som står på en veldig lang liste med ønsker fra våre kunder. Når vi kommer med innkjøpsordre nå så vil vi fortsette å utvikle ny funksjonalitet tilknyttet lagermodulen videre. 

mvh

Henrik Horn

Visma eAccounting AS

aselias60
CONTRIBUTOR *
av aselias60

Takk for svar, Henrik. 

Hvor god kontroll har dere på utviklingen av PDF innkjøpsordre og hvor sikre er dere på at den er to 2 måneder unna?

Jeg spør fordi vi fikk det samme svaret for noen måneder siden, og anbefalte derfor en kunde å vente til det, men de begynner nå å bli fryktelig utålmodig og er ikke glad for forsinkelsen. Hvis det forskyver seg enda en gang, tror jeg kunden vil velge andre løsninger.

mvh

Asgeir

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei igjen!

Det er alltid vanskelig å være helt sikker. Men i dette tilfellet kan jeg si at det er større grad av usikkerhet enn normalt. Det kan også være at vi slipper funksjonen, men med mindre funksjonalitet enn opprinnelig tenkt i første versjon. Så for å si det rett ut, det kan godt være at det blir videre forsinket, men estimatet om det ikke oppstår noen utfordringer eller ressursproblematikk er ca to måneder til.

Dessverre har teamet som jobber med lager/innkjøp hatt mye utskiftinger det siste året og resultert i forsinkelser. Jeg vil pressisere at dette er viktig for oss! Vi ser hvor god mottagelse lagermodulen har fått i det som var en første versjon. I markedet for de minste bedriftene finnes ingen gode lager/innkjøpsmoduler i dag, og behovet er stort for å ha en sømløs lager/innkjøpsmodul i økonomiløsningen for mange mindre bedrifter.

mvh

Henrik Horn

Visma eAccounting AS

BenedicteB
CONTRIBUTOR ***
av BenedicteB

På tide å spørre litt her igjen - hva er status nå?