Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Innlesing av OCR-fil

Status: Åpen

Bankintegrasjon støttes som kjent ikke mot særlig annet enn DnB og Danske bank. Da jeg startet med Visma for snart et år siden, ble det lovet at dette skulle komme over årsskiftet 2016/17, og senere Q2, Q3 osv. Så vidt jeg skjønner er neste estimat 2018.  

Jeg forstår at full bankintegrasjon har sine tekniske utfordringer. Men å lage en knapp for at Visma e-accounting skal kunne lese en OCR-fil som er lagret lokalt, og føre dette mot de respektive kundefakturaer, burde ikke være rocket science. Dette har jo de aller fleste andre regnskapsprogrammer på plass, og burde være mulig uavhengig av autopay, elektroniske fakturaer etc. 

3 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Siden Visma fortsatt ikke har kommet med en løsning på dette, har jeg funnet en løsning som hjelper _litt_ for mitt vedkommende, selv om den koster noe. Programmet BabelBank fra visualbanking.no kan "oversette" OCR-filen fra banken til en rapport som gjør det lettere å punche inn innbetalingene. 

Det er fortsatt manuelt arbeid, men lettere og mindre fare for feil enn når man skal bruke den relativt uoversiktlige txt-filen som kommer fra banken. 

CONTRIBUTOR *

Har akkurat hatt en gjennomgang med ei hyggelig dame i Visma, men jeg fik også litt bakoversveis over at man ikke kan lese inn OCR filer slik jeg har gjort i Datax frem til nå....

Dette MÅ det komme en ordning på så raskt som mulig ellers må jeg nok se etter et annet regnskapssystem. Håper at Visma kan svare på dette og komme me en tilbakemelding om når dette vil være på plass.

CONTRIBUTOR ***

Det er jeg helt enig i, og jeg forstår ikke hvorfor det ikke er standard. Ok at full bankintegrasjon krever mye standardisering etc, men innlesing av en fil burde programmet kunne takle. Jeg kommer antakelig til å bytte system ved neste årskifte om det ikke løses, jeg er lei av lovnader om at det kommer "snart", som blir Q1, Q2 osv og nå et nytt år.