Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Ståle Helleren
CONTRIBUTOR *

Kildeskatt på lønn ansatte

av Ståle Helleren
Status: Åpen

Hei, det er et tilbakesteg at kildeskatt ikke kan rapporteres i lønn, da må vi få fatt i igjen bruke ett annet lønnsprogram. Håper dette kommer snarlig på plass.

Mvh BDO AS avd æren

Ståle Helleren

3 Kommentarer
Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Status changed to: Status: Åpen

Hei Ståle!

Per nå ligger ikke kildeskatt på vår prioriterte liste over ønsker til lønnslipp modulen i eAccounting. Inntil videre vil man måtte benytte et komplett lønnsystem til dette som til eksempel Visma.net Payroll, HL eller Visma Lønn. Dette kan komme en gang i fremtiden, men vi kan si for sikkert ikke i 2019.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

A K
CONTRIBUTOR *
av A K

Jeg må ha et bedre svar på dette.  Hvordan føres dette manuelt i eAccounting?  Skal personen ikke inn i lønnsmodulen i det hele tatt?

Når kommer dette?

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei AK!

Dette er foreløpig ikke planlagt i 2020, med andre ord det kommer ikke i år. Per nå er det et punkt til vurdering på neste års liste over utviklingsønsker. Dette  kan ikke føres manuelt - da det er et spesifikt lønnscenario som krever egen spesiell håndtering som avviker fra normal lønn (eksempelvis, iberegnet egen trygde avgift, skal ikke få halv skatt i Desember, inntektstak, skatt på feriepenger m.m).

Lønn i eAccounting støtter mange lønnsscenarioer men ikke alle. Dersom du har behov for andre scenarioer som ikke støttes i Lønn i eAccounting finnes Visma eAccounting Payroll som er et mer komplett lønnsystem som blant annet støtter kildeskatt. Les mer om det her

Vennlig Hilsen

Henrik Horn

Product Manager - Visma eAccounting AS