avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Konto ved import av betalinger via Klubbadmin (integrasjon NIF)

Status: Åpen

Hei, ved import av betalinger fra Klubbadmin, så er det satt opp i innstillinger et eller annet sted som jeg ikke får redigert selv, til HB konto som er tilknyttet bankkontoen i idrettslaget i Klubbadmin. 

Dette blir feil i regnskapet, for den egentlige innbetalingen kommer via Buypass, fratrukket gebyrer. De kommer jo også inn via bankintegrasjon til HB konto for driftskonto. Vet at det er tips om å ikke ha integrasjon med begge deler, men det blir jo uansett feil - og det bør kunne rettes opp ganske enkelt.

Import fra Klubbadmin har dessuten flere mangler ved import, og det kan ikke manuelt bokføres det som går galt ved importen. Det fine med importen er at transaksjonene kommer på rett inntektskonto i regnskapet, som man setter opp i KA.

Forslag:

Import fra KA føres debet 15xx (fordring NIF / Buypass) / kredit 3xxx (inntektskonto satt opp i KA).

Altså debet 15xx i stedet for 19xx. 

Når den faktiske innbetalingen kommer fra Buypass, føres den kredit 15xx / debet 19xx.

Da blir banken riktig, og inntektsføringene så riktig som mulig, så kan konto 15xx avstemmes mot rapport fra Buypass ved årsslutt.