avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

PoML
CONTRIBUTOR ***

Kunder som har kjøpt og betalt et gitt produkt siste år (medlemsliste)

av PoML (Oppdatert ‎30-03-2021 14:31 av PoML )
Status: Åpen

Dette er for så vidt nevnt i tråden om forslag til rapporter, men den er såpass viktig for mange organisasjoner (og rapport -tråden ser ut til å være glemt vekk fra Visma sin side, med status "trenger mer informasjon" fra november 2017 helt til i dag) at jeg tillater meg å foreslå dette direkte:

Det er behov for en rapport som viser hvilke kunder som har kjøpt OG BETALT et gitt produkt (års- eller halvårsmedlemsskap for vår del). 

Vi sender ut e-faktura til alle som var medlemmer i organisasjonen i fjor.

Deretter skjer ett av tre:

1) Medlemmer betaler, kundereskontro går fra -300 til 0. Flott.

2) Medlemmer betaler IKKE. I salgsstatistikken står det som solgt likevel, og i kundereskontro skylder dette medlemmer penger.

3) Medlemmer ønsker ikke å betale, men ønsker heller ikke å slettes fra medlemsregisteret.  Her kommer klusset. Ved annullering av faktura går også for denne gruppen kundereskontro fra -300 til 0, men skal verken motta brev eller invitasjon til møter / arrangementer.

Verken kundereskontro eller salgsstatisikk kan per i dag liste opp bare de som er i gruppe 1 uten å få med de i 2 eller 3.

Dette er foreløpig løst ved å eksportere til regneark og så gå gjennom manuelt hver enkelt, liste opp kundenumrene og så bruke kundenumre for å slå opp i en kundeliste for til slutt å gi informasjon om medlemmet som de tillitsvalgte i organisasjonen kan bruke for invitasjoner e.l. Men selv manuell gjennomgang har lett for å bomme om medlemmet har kjøpt noe annet, så det er ikke alltid annulering av en faktura på årsmedlemsskap kommer øverst i listen for hver i kundereskontro.

Dette burde være en enkel rapport, f.eks. ved å ha noen valgt felt fra kunderegister (for de fleste er kundenummer/navn, epost / telefon det viktige) og sjekke at et gitt produkt var kjøpt og betalt i en gitt periode og liste den informasjonen for disse, gjerne med side-overskrift fra produktet som hos oss er "årsmedlemsskap" eller "halvårsmedlemsskap".  Eksport til regneark er en bonus.

Dag

1 Kommentar
PoML
CONTRIBUTOR ***
av PoML

@Cecilie Bøhn :  Kan du kanskje sjekke om dette er vurdert og forkastet eller hva som skjer?  Vi har p.t. en utfordring med at vår nye kasserer bare blir forvirret av at vi må ha flere støttesystemer og formler i excel for å få gjort dagligdags arbeid med regnskap og medlemsliste. Det blir etterhvert et krav om å se etter andre løsninger om dere ikke har fokus på vår type bruker.