avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR ***

Lønnsarter

Status: Åpen

Det er et krav at permisjoner over 2 uker (f.eks. foreldrepermisjon) skal rapporteres i A-melding. Savner da en lønnsart i eAccounting som gjør at jeg får registrert dette.
Skulle også gjerne hatt en lønnsart som jeg kan bruke til sykelønn, og som da blir bokført på egen kostnadskonto i regnskapet (konto 5030 sykepenger).

3 Kommentarer

Hei

Det er riktig at permisjoner skal rapporteres i A-melding

Dette gjøres i eAccounting ved å gå til personalregisteret og den ansatte, her kan du på høyre side nederst legge inn permisjons type, periode fra og til og prosent. Da blir permisjonen rapportert i A-meldingen.

Ønske om egen lønnsart for permisjon notert, men lønnsarten vil uansett ikke rapportere permisjonen.

I alle lønnssystemene Visma har, så må permisjon legges inn som fravær, da det skal rapporteres type permisjon, fra og til dato og prosent permisjon. Og dette er ikke mulig å registrere på en lønnsart dessverre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR ***

Hei

Svaret du ga vedr permisjoner er OK, men savner svar på spørsmålet vedr egen lønnsart til sykepenger.  Da tenker jeg på lønn utbetalt i arbeidsgiverperioden (både egenmelding og sykmelding). Skulle gjerne hatt dette bokført på egen konto i regnskapet. F.eks. konto 5030 sykepenger. Trenger ikke lønnsart til permisjoner da dette håndteres i personalregisteret som forklart.

Hei

Pr i dag har vi ikke egen lønnsart for sykepenger. Har forståelse for at du ønsker denne lønnsarten.

Lønn i eAccounting skal være en enkel lønnsslipp, derfor er det begrenset antall lønnsarter. Og det er ingen plikt til å ha egen lønnsart for sykepenger.

Men legger inn ditt ønske om denne lønnsarten.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen