avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lønnskostnad i prosjekt

av Stig-Arild Bjørkavoll Hernes
Status: Trenger mer informasjon

Jeg synes det burde vært mulig å ført lønnskostnad på prosjekter i det man kjører lønn i lønnsslipp. Feks føre flere linjer med timelønn med X antall timer på hver prosjekt hvor alle lønnskostnadene automatisk kommer med.

10 Kommentarer
av Lene-Marie Aas

Trenger også å føre prosjekt på lønnen. nå må jeg sitte å tibakeføre lønnen og deretter legge den på prosjekt. Blir en utfording når bedriften får mange ansatte

Jo Olav Trønsdal
CHAMPION *
av Jo Olav Trønsdal
Hadde vært bedre å kunne registrere om timelinjen skal føres på Prosjekt, Prosjekt og lønn eller Lønn i Visma Time, og deretter hatt mulighet til å overføre timene til Lønn, slik som man overfører til fakturagrunnlag.
Bente Aamodt1
CONTRIBUTOR *
av Bente Aamodt1

Er misfornøyd over at det ikke er mulig å velge prosjekt på lønn

Sondre Skretting
CONTRIBUTOR **
av Sondre Skretting

Savner også denne muligheten med prosjekt på lønnsart. Da kan også timeregistering i 24onoff eller Abax ++ også importeres inn med timer på prosjekt.

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Hei, jeg skulle gjerne hørt litt fra dere hvordan dere ser for dere konkret at føring av prosjekt i lønn skal gjøres. Jeg lurer konkret på: Trenger dere også de andre dimensjonene i eAcccounting eller er det kun Prosjekt som gjelder? Trenger dere en kalkulering av graden feks at en lønnsart som månedslønn skal kunne tildeles et prosjekt men med en beregning på 60% (60% på prosjektet, 40% på ingen eller annet prosjekt). Er det tilstrekkelig å legge til flere linjer med månedslønn for å legge fordelingen per linje (og vil da vises som flere linjer for ansatt eller må det kun vises som en linje)? Eventuelt kontakt meg på henrik.horn@visma.com så kan vi ta en prat eller send meg mer tilbakemeldinger der. På forhånd takk! mvh Henrik Horn Product Manager Visma Mamut AS
Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

lenemarieaas89
CONTRIBUTOR **
av lenemarieaas89

For vår del er det kun vitkig med prosjekt. Men kan jo se for meg at de som også bruker andre dimensjoner også vil kunne ha nytte av det. 

Det holder også i masse om vi kan legge prosjekt på flere linjer. 

Jeg tenker egentlig at det ville fungert helt fint med samme måte som vanlig bilagsregistrering i eAccounting. 

Prosentgrad hadde så klart vært kjekt, men ingen krise for vår del dersom det ikke løser seg. 

Viktigste er at man skal slippe å føre et bilag manuelt for å splitte lønnen på prosjekt. Det gjøres jo da i bilagsregistreringen og måten det gjøres der er egentlig tilstrekkelig 🙂

MVH

Lene-Marie Aas

Sondre Skretting
CONTRIBUTOR **
av Sondre Skretting

Helt enig med det Lene-Marie skriver. Ha det akkurat likt som ved bilagsregistrering - man kan velge prosjekt OG dimensjon (noen har jo avdeling++).

De som eventuelt har FAST prosentvis fordeling på prosjekt/dimensjon, kan jo regne det ut å legge inn som fastlønn hver måned. Da er det automatisk hver gang.

Tror alle er fornøyd så lenge man får til prosjekt og dimensjon først. Så kan man eventuelt legge til noe senere - om det ønskes av andre. 

Jeg har måttet sitte å kjøre lønn i Visma Lønn med prosjekt, og deretter bokføre et 2-siders regnskapbilag manuelt.... Så ja takk til prosjekt og dimensjon i lønnsmodul.

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Takk for tilbakemeldinger. Hvordan tenker dere at dette skal se ut på lønnslippen til den ansatte? Skal det splittes der, eller kun samles til en lønnsart feks timelønn vises en gang og ikke per prosjekt. mvh Henrik Horn Product Manager Visma Mamut AS
Sondre Skretting
CONTRIBUTOR **
av Sondre Skretting

Det siste - da den ansatte har registrert timene per prosjekt via app/timeliste og da har kontroll på timer per prosjekt.

Men ingen krise om det kommer timer for hvert prosjekt... Slik er det i Visma Lønn for en kunde hos meg.

Et forslag kan være å ha et huk for å samle timer eller ikke