avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Manuell føring på kunde- og leverandørreskontro

Status: Implementert

Ønske om støtte for å kunne føre på kunde- og leverandørreskontro uten å relatere føringen til en faktura i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

52 Kommentarer

@Nina Tenåsen Jeg må nesten dobbeltsjekke at jeg forstår riktig ettersom det er mulig å kjede en åpen post mot flere fakturaer eller kreditnotaer.

Men er det slik at problemet for dere oppstår dersom man faktisk kjeder disse hendelsene, og står igjen med et restbeløp som er utestående?
(At det etter kjedingen blir uoversiktlig på rapporten?)

På forhånd tusen takk!

Mvh,

Lisa Rognerud

CONTRIBUTOR ***

Hei @Lisa Rognerud!

Når jeg nå leste det du skrev gikk jeg inn på en av de "kompliserte" kundene mine - som har veldig mange fakturaer fra samme leverandør månedlig, og ikke alltid får med alle - og betaler samlesum som jeg må klare å matche til bokførte fakturaer. Ikke alltid jeg har mottatt alle fakturaer, og dermed må differanse føres manuelt inntil faktura mottas.

Nå fikk jeg kjedet mottatte fakturaer mot allerede førte betalinger samt manuelle bilag mot hverandre! Supert!

Men - Merker at jeg ikke alltid får opp "kjede"-knappen, oftest hvis det er snakk om en faktura. Det skulle jeg gjerne hatt uansett hva slags bilag det er snakk om, ikke bare kreditnota/man bilag..

Så da har ønsket og problemet mitt innskrenket seg til at det ser uoversiktelig ut på åpen post og reskontroutskrift når det ikke kommer fram andre detaljer enn bilagsnummer på manuelle bilag. Ingen dato og ingen tekst, kun bilagsnummer og beløp - det er ikke godt nok. Er dette under arbeid?