avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Mappe for scannede dokumenter

Status: Implementert

Hei.

Jeg ønsker meg en mappe der jeg kan lagre scannede dokumenter som ikke er fakturaer.

Slik som:

- Lånepapirer

- Forsikringsdokumenter

- Avtaler

- Annet

Mvh

Siw

8 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Dette savner jeg også, det er ting jeg ønsker å lagre hos kunden istedet for eller i tillegg til i kundekortet i Visma Byrå.

CONTRIBUTOR *

For mange firmaer er dokumentene grundlaget for driften.
Man ønsker å finne tilbudet og dokumentene i PDF format
og ikke som billder (JPG og PNG), og man ønsker å finne

tilbake i dokumentene også med søk og download.

For oss er manglene ved dårlig dokument håndtering grunnen
til at vi må gi opp eAccounting og gå over til et større regnskapssystem

CONTRIBUTOR ***

Dersom man bruker Visma økonomioversikt er det visse muligheter for å lagre dokumenter. Riktignok er det bare en mappestruktur som går på år - måned/årsavslutning. Jeg har forsøkt å laste opp noen dokumenter og det ser tilforlatelig ok ut, men etter å ha sett i en annen mappe og går tilbake til den første, så er dokumentene borte.

CONTRIBUTOR ***

Det problemet med at filer har forsvunnet i Visma Økonomioversikt har ikke jeg hatt / oppdaget - det skal jeg jammen følge opp hos mine kunder. Men ulempen med å lagre dokumenter der er at det blir veldig mye filer hvis alle tilbud, "diversefiler" skal lagres der. Jeg bruker de mappene til rapportering til kunden istedet for å sende over epost.

Det jeg savner er at kunden også kunne lagt inn filer der. Kanskje hatt en "innboks" som kunden hadde tilgang til å laste inn dokumenter til? Mer praktisk enn at vi skal bruke tid på å lagre dokumenter som lagres i bildevedlegg - da må man åpne bildet/fila som om det skal bokføres, så skrive ut bildet/fila, og derfra kan man lagre bildet/fila. Deretter avbryte bilagsføringen, og så slette fila fra bildevedlegg, da det ikke er et bilag (f.eks. kontrakter, kontoutskrifter, årsoppgaver).

CONTRIBUTOR **

Helt enig, bra forslag

Status changed to: Status: Akseptert

Hei.

I løpet av Q4 ønsker vi å levere funksjonalitet for å opprette egne mapper. Da får dere mer fleksibilitet i forhold til struktur og muligheter.

Dersom det er et samarbeid mellom regnskapsfører og kunde så kan det være at regnskapsfører har tilgang til å laste opp dokumenter og ikke kunden. For at kunden selv skal kunne laste opp dokumenter må Visma Økonomioversikt oppgraderes til standard versjon. Da er det mulig for regnskapsfører å gå inn på Innstillinger - Rettigheter og gi følgende dokument rettigheter:

• Ingen tilgang
  • Kun tilgang til innboks
  • Full tilgang

Der hvor det ikke er et samarbeid har kunden alltid fulle rettigheter.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Savner et sted å lagre dokumenter som ikke bokføres, men som allikevel er greit å ha lagret sammen med regnskapet.

Status changed to: Status: Implementert

Hei.

I Visma Økonomioversikt er det mulig å opprette egne mapper nå som gjør at man kan plassere dokumenter eller bilder, som ikke naturlig hører til et bilag, sånn som man selv ønsker.

Har du ikke Visma Økonomioversikt allerede kan du aktivere dette inne i Visma eAccounting under menyen Utvidelser.

Hilsen

André

Product Manager, Visma eAccounting AS