avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Emilie Røed
VISMA

Massefakturering / gruppefakturering

av Emilie Røed
Status: Implementert

Ønske om støtte for å kunne sende faktura til flere kunder og/eller kundegrupper i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

21 Kommentarer
Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed
Status changed to: Status: Akseptert

Per Inge Bjerkseter
CONTRIBUTOR *
av Per Inge Bjerkseter

Det vil være en god funksjon å kunne velge flere kunder som skal ha det samme innholdet i fakturaen

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei,

Vi søker beta- testere til denne funksjonen! 

@Per Inge Bjerkseter har du planer om å sende ut en lik faktura til X antall kunder/kundegrupper den kommende uken? Isåfall, ønsker du å stille som beta- tester? 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

Per Inge Bjerkseter
CONTRIBUTOR *
av Per Inge Bjerkseter

Det er nok dessverre noen uker til jeg skal fakturere den samme fakturaen til flere kunder

Med vennlig hilsen

Per inge

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Den er god - da bør funksjonen være på plass til da så lenge testingen neste uke går som forventet! 

Ønsker deg en fin dag!

- Emilie 

Marius Bugge
CONTRIBUTOR ***
av Marius Bugge

det burde også være mulig å velge hvilke leverte ordre som skal faktureres. og derette kun velge fakturer valgte eller noe slikt.

vi f.eks fakturerer kun hver fredag. Ordre lages underveis i uken etterhvert som vi produserer for hver enkelt kunde. Hver enkelt kunde har derfor flere ordre i samme faktura fra oss. Ordren blir fakturert 1 og 1. pr i dag, dette tar veldig lang tid.

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed
Status changed to: Status: Implementert

Anne Kathrine Gaarder2
CONTRIBUTOR **
av Anne Kathrine Gaarder2

Er massefakturering på plass nå? Skal fakturere medlemskontingent til en gruppe/avdeling.

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei @Anne Kathrine Gaarder2,

Ja dette ble lansert i oktober men med en begrensning på maks 50 kunder per massefaktura. Vi jobber nå med å fjerne denne begrensningen så man kan sende en massefaktura til et ubegrenset utvalg. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

Per Inge Bjerkseter
CONTRIBUTOR *
av Per Inge Bjerkseter

Hei

Jeg brukte denne funksjonen i går hvor jeg fakturerte en 5-6 forskjellige faktura for 130 mottakere. Jeg hadde ikke delt dem inn i grupper så jeg søkte opp hver enkelt mottaker. Det fungerte helt greit. Også utsendelsen gikk bra hvor det kom opp forslag om fakturaen skulle sendes ut med e-post eller skrives ut.  Her kunne det hvert litt enklere funskjon for å plukke de som matte skrives ut. Så vidt jeg så er det ingen plass det blir registrert etter at man har kjørt utfakturereringen. Jeg løste det ved å notere meg hvem som matte ha utskrivning så hentet jeg det opp etterpå.
Pass på de som feiler ved utsendelse av E-post. Disse får en markering i fakturaoversikten.

For min del var denne funskjonen en stor besparelse i forhold til å sende ut 130 enkeltfakturaer.  

Tor_Harry
CONTRIBUTOR **
av Tor_Harry

Hei. Denne begrensningen på 50 er ikke blitt fjernet ennå. Noen ide om når? Jeg har ca 200 fakturaer som skal faktureres på en gruppe. Nå må man dele gruppen opp i 50. Masse ekstraarbeid.

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei @Tor_Harry 

Dette bør være på plass ila. februar. Ikke så mye jobb som gjenstår. 

Jeg kan oppdatere tråden så fort det er fikset.

Mvh

Emilie Røed 

Tor_Harry
CONTRIBUTOR **
av Tor_Harry

Hei. Høres supert ut. Hvis dere i tillegg kunne legge inn funksjon for import til kundegrupper så hadde vært enda bedre. Ser at man eksportere grupper, men ikke importere. 
Når man sitter på 200 medlemmer som skal i samme gruppe så hadde vært veldig arbeidsbesparende å kunne importere de.

Mvh

Tor H

bkboee
CONTRIBUTOR *
av bkboee

@Emilie Røed Er det noe nytt i forhold til begrensningen på 50, det er en stor jobb å måtte dele opp en kundegruppe på mange hundre i delgrupper av 50.

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei @bkboee ,

Vi jobber med å få ferdig det vinduet som "parkerer" fakturaene. Vi rekker dessverre ikke få det ferdig i februar, så da blir det en gang i mars. 

Oppdaterer tråden så fort det er klart! 

Mvh

Emilie Røed 

halvoraas
CONTRIBUTOR ***
av halvoraas

Ble dette ordnet i mars, eller er det fortsatt begrensning på 50? 

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei @halvoraas,

Beklager sent svar! Ja, dette er løst.

Mvh

Emilie Røed 

halvoraas
CONTRIBUTOR ***
av halvoraas

@Emilie Røed Det var fint. Hvordan er rutinen når man har noen med og noen uten e-postadresse? Skrives de uten e-post ut automatisk? 

mvh 

Halvor Aas 

halvoraas
CONTRIBUTOR ***
av halvoraas

Jeg fant forsåvidt ut av dette når jeg testet. Men jeg støtte på et annet problem: Visma nekter å ta med MVA når jeg gruppefakturerer. Enten blir ikke mva lagt til; det er når jeg velger produkt etter å ha lagt inn kunder. Eller så fjernes MVA, og brutt faktureres; det er når jeg legger inn produkt først og kunde etterpå. Da ser det ok ut først, men ved bokføring av fakturaen står det 0 i mva. Har noen løsning på dette? 

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei @halvoraas,

Det genereres en felles PDF-fil på fakturaene som ikke sendes per e-post. Så de kan enkelt printes ut. 

Ang. det andre spørsmålet ditt her vet jeg Support er på saken. Du hører fra oss snart.  

//Emilie 

halvoraas
CONTRIBUTOR ***
av halvoraas

Hei. Tror du dere finner ut av dette med mva etterhvert? jeg fikk en henvendelse fra support hvor de mente det var i orden ut fra en av fakturaene jeg hadde sendt, men det var en som var manuelt generert siden gruppefakturering ikke virket.