Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Massefakturering / gruppefakturering

Status: Implementert

Ønske om støtte for å kunne sende faktura til flere kunder og/eller kundegrupper i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

15 Kommentarer
Status changed to: Status: Akseptert

CONTRIBUTOR *

Det vil være en god funksjon å kunne velge flere kunder som skal ha det samme innholdet i fakturaen

Hei,

Vi søker beta- testere til denne funksjonen! 

@Per Inge Bjerkseter har du planer om å sende ut en lik faktura til X antall kunder/kundegrupper den kommende uken? Isåfall, ønsker du å stille som beta- tester? 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Det er nok dessverre noen uker til jeg skal fakturere den samme fakturaen til flere kunder

Med vennlig hilsen

Per inge

Den er god - da bør funksjonen være på plass til da så lenge testingen neste uke går som forventet! 

Ønsker deg en fin dag!

- Emilie 

CONTRIBUTOR ***

det burde også være mulig å velge hvilke leverte ordre som skal faktureres. og derette kun velge fakturer valgte eller noe slikt.

vi f.eks fakturerer kun hver fredag. Ordre lages underveis i uken etterhvert som vi produserer for hver enkelt kunde. Hver enkelt kunde har derfor flere ordre i samme faktura fra oss. Ordren blir fakturert 1 og 1. pr i dag, dette tar veldig lang tid.

Status changed to: Status: Implementert

CONTRIBUTOR **

Er massefakturering på plass nå? Skal fakturere medlemskontingent til en gruppe/avdeling.

Hei @Anne Kathrine Gaarder2,

Ja dette ble lansert i oktober men med en begrensning på maks 50 kunder per massefaktura. Vi jobber nå med å fjerne denne begrensningen så man kan sende en massefaktura til et ubegrenset utvalg. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg brukte denne funksjonen i går hvor jeg fakturerte en 5-6 forskjellige faktura for 130 mottakere. Jeg hadde ikke delt dem inn i grupper så jeg søkte opp hver enkelt mottaker. Det fungerte helt greit. Også utsendelsen gikk bra hvor det kom opp forslag om fakturaen skulle sendes ut med e-post eller skrives ut.  Her kunne det hvert litt enklere funskjon for å plukke de som matte skrives ut. Så vidt jeg så er det ingen plass det blir registrert etter at man har kjørt utfakturereringen. Jeg løste det ved å notere meg hvem som matte ha utskrivning så hentet jeg det opp etterpå.
Pass på de som feiler ved utsendelse av E-post. Disse får en markering i fakturaoversikten.

For min del var denne funskjonen en stor besparelse i forhold til å sende ut 130 enkeltfakturaer.  

CONTRIBUTOR *

Hei. Denne begrensningen på 50 er ikke blitt fjernet ennå. Noen ide om når? Jeg har ca 200 fakturaer som skal faktureres på en gruppe. Nå må man dele gruppen opp i 50. Masse ekstraarbeid.

Hei @Tor_Harry 

Dette bør være på plass ila. februar. Ikke så mye jobb som gjenstår. 

Jeg kan oppdatere tråden så fort det er fikset.

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR *

Hei. Høres supert ut. Hvis dere i tillegg kunne legge inn funksjon for import til kundegrupper så hadde vært enda bedre. Ser at man eksportere grupper, men ikke importere. 
Når man sitter på 200 medlemmer som skal i samme gruppe så hadde vært veldig arbeidsbesparende å kunne importere de.

Mvh

Tor H

CONTRIBUTOR *

@Emilie Røed Er det noe nytt i forhold til begrensningen på 50, det er en stor jobb å måtte dele opp en kundegruppe på mange hundre i delgrupper av 50.

Hei @bkboee ,

Vi jobber med å få ferdig det vinduet som "parkerer" fakturaene. Vi rekker dessverre ikke få det ferdig i februar, så da blir det en gang i mars. 

Oppdaterer tråden så fort det er klart! 

Mvh

Emilie Røed