Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION *

Mulighet for å eksportere alle tall, rapporter, etc til excel

Status: Åpen/Vurderer

En slik løsning med en "knapp" der man ser tall og rapporter, spesielt kanskje inne i økonomioversikt-modulen ville vært meget nyttig, og gjort at vi kan leve videre med eAccounting som regnskapssystem.

Dagens begrensninger blir fort for store, og muligheten til å da jobbe rundt disse med litt manuell innsats vil være en løsning. 

4 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Savner også at de rapportene vi faktisk får skrevet ut i excel har kommaformat. Slik det er nå så må jeg skrive inn hvert beløp på nytt på excel-skjema når jeg f.eks. eksporterer saldobalanse til dette, da tallene har punktum istedet for komma, og det dermed tolkes som tekst av excel, og blir umulig å jobbe med.

CONTRIBUTOR ***

Jeg har samme problem Smilefjes trist
Tok ut salgstatestikk i csv format nå. Umulig å jobbe mad tallene, da di inneholt punktum.

CONTRIBUTOR *

For det fleste tallene vil det med punktum kunne fikses i excel ved å markere kolonnene med tall og trykke i søk menyen i excel, deretter erstatt og skrive at . (punktum) skal erstattes av , (komma) i alle aktuelle kolonnene en markerer. Dette fungerer fint hos meg. 

Eneste problem at små tall under 1 kr automatisk blir tolket som en dato, slik en ikke får korrekt tall inn. Må manuelt endre dette, og det tar lang tid f.eks i en hovedbok med mange små beløp under 1 kr.
Antar flere som har problemer med sistnevnte?

CONTRIBUTOR **

Den enkleste måten å endre fra standard til tall i Excel er å endre formatering, enten på enkeltverdier eller på hele kolonner.
Høyreklikk toppen av kolonnen og velg "Formater celler..." Her fins mange valg. Lagre også gjerne som .xlsx.

Dette burde være et ikke-eksisterende problem som dere i Visma kan fikse veldig enkelt ved å endre formatering i malen som brukes for å lage rapporter.