Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Ønsker mulighet til å rette opp dato på bilag

Status: Åpen

Jeg ønsker mulighet til å rette opp dato på lagret bilag. Det er fort gjort å registrere et bilag på feil dato, og det burde være mulighet til å bare endre dato på bilaget uten å gå veien om korrigeringsbilag. Dersom feilført bilag inneholder en reskontoføring lar dette seg ikke gjøre på en enkel måte.

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Støtter denne!

CHAMPION *
Støtter denne. Spesielt i januar, februar kom jeg til å føre bilag for 2017 i 2018 og da ble det frem og tilbake i et år, og ut igjen i et annet år, og er det reskontro så må korreksjonen gå via 1509/2409 med tilsvarende å holde styr på ved avstemming. Veldig tungvindt.
CONTRIBUTOR *
Skjer det noe med saken? Underlig stille!
CONTRIBUTOR ***

@Emilie Røed er dette noe som utviklerne ser på? utrolig nyttig funksjon å legge til. Evt har dere kommet opp med en alternativ løsning man kan gjøre det på uten at det skal være så vanskelig?

Hei, 

Vi har nylig sett på muligheten for å kunne endre dato mm. på bilag fremfor å korrigere (bla. vært i dialog med Regnskap Norge). For at man skal kunne gjøre dette må vi få på plass historikk/endringslogg på bilagsnivå. Dette krever en del mer jobb enn å bare åpne opp for datoendring. 

Vi vil gjøre det enklere å korrigere i Visma eAccounting, men det ser ikke ut til at vi rekker å starte på dette arbeidet i år dessverre. Oppdaterer tråden om det skulle være noe nytt. 

Tusen takk for gode innspill og @DanielFrantzen takk for tag'en Smilefjes glad 

Mvh

Emilie Røed