avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Periodisering av kundefakturaer

Status: Implementert

Ønsker mulighet i Visma eAccounting til å periodisere inntekter, dvs. kundefakturaer, på samme måte som man kan periodisere leverandørfakturaer (kostnader). Inntektsperiodisering er påkrevd ved f.eks. forskuddsfakturering og fakturering av prosjekter der arbeidet utføres over flere perioder eller går over et årsskifte. Pr. i dag må jeg lage 2 manuelle bilag i tillegg til kundefakturaen, for å få inntekten bokført i riktig periode - dette er en tungvindt arbeidsmåte.

25 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer

CONTRIBUTOR ***

?

@Thomas Hasselø dette er noe vi vurderer å få på plass ila. 2018. 

Status changed to: Status: Akseptert

Status endret til: Akseptert. 

Dette er noe vi ønsker å implementere i Visma eAccounting. 

CONTRIBUTOR ***

Flott! 🙂

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie 

I november 2017 skreiv du: ".... dette er noe vi vurderer å få på plass ila. 2018." Kva er status? 

Helge B

Hei @Helge Johs. Byrkjeland,

Den opprinnelige planen var å lansere dette i desember 2018. Men vi er dessverre litt forsinket, så det ser ut til at vi starter kodingen i februar. Mulig dette caset ikke tar så altfor lang tid - slik at vi også kan lansere i februar. 

Oppdaterer caset så fort vi starter kodingen. 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie 

Takk for rask tilbakemelding. 

Spørsmål: Dersom kundefaktura vert sendt ut FØR lansering, kan den sendte fakturaen periodiserast i ettertid? 

Helge B 

Hei @Helge Johs. Byrkjeland,

Ettersom vi vil gjenbruke logikken vi har på leverandørfakturaer (der kan man periodisere allerede bokførte fakturaer) så vil jeg si ja. 

//Emilie 

Status changed to: Status: Under utvikling

Status endret til: Under utvikling. 

CONTRIBUTOR **

Takk

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie

I januar skreiv du: "Mulig dette caset ikke tar så altfor lang tid - slik at vi også kan lansere i februar.". Mitt enkle spørsmål er når kan me forventa at dette er på plass? 

Helge B

Hei @Helge Johs. Byrkjeland 

Beklager at jeg har vært dårlig med å oppdatere status her! Vi nærmer oss veldig, og har mål om lansering 26.juni. 

Om vi ikke skulle rekke å lansere 26.juni blir lansering andre uken i august, ettersom vi ikke kjører ut større lanseringer i juli pga. ferieavvikling. 

Mvh

Emilie Røed 

PARTNER

Hvordan ligger dette an nå? 

Hei @CChristensen,

Tentativ lanseringsdato er 21.august.

Mvh

Emilie Røed 

Status changed to: Status: Implementert

Hei,

Dette ble i dag (21.8.19) lansert i Visma eAccounting. Funksjonen er kun tilgjengelig i Pro-pakken. Funksjonen er tilsvarende den vi allerede har på kostnader. 

//Emilie

Periodisering_salg.PNG

CONTRIBUTOR ***

Ingen planer om å implementere for Start?

Hei @Thomas Hasselø,

Nei, den vil dessverre ikke bli gjort tilgjengelig i Start da vi anser periodisering som en mer profesjonell funksjon. Start-pakken er tiltenkt de med veldig enkle behov og få bilag. Et sted å starte rett og slett. 

CONTRIBUTOR ***

Det synst jeg var en tynn begrunnelse overfor Smart-kundene. Periodisering regnes som et helt basic prinsipp innen regnskapsføring - det er ikke noe som bedrives bare av profesjonelle utøvere, det er en ting som alle næringsdrivende plikter å gjøre (rl. § 4-1).

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie 

Eg er heilt samd med Thomas H. 

I tillegg vil eg nemna at ved ikkje å inkludera dette i standardversjonen no er å halda kundane sine for narr. Sidan i vinter har Visma reklamert med at dette snart vil verta "implementert". Eg har ikkje sett èin plass der det står at dette berre skulle inngå i proversjonen 

Helge B

Hei @Thomas Hasselø og @Helge Johs. Byrkjeland

Takk for innspillene deres og beklager sent svar. Vi skal gjøre en ny vurdering på hvilke varianter funksjonaliteten skal tilbys i. Inntil videre vil den kun være tilgjengelig i Pro. 

//Emilie 

Hei,

Til info er periodisering av salg (på utgående faktura) nå også tilgjengelig i Smart-varianten til Visma eAccounting.

Hilsen,

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie 

Takk! Funksjonen er alt tatt i bruk, og alt ser ut til å fungera perfekt. 

God påske til deg og dine! 

Helge B

Supert @Helge Johs. Byrkjeland

Ha en fortsatt fin kveld! 

//Emilie