Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION **

Rapporter som viser opprinnelig valuta og NOK

Status: Under utvikling

Det må være mulig å få rapporter (bank, kunder, leverandører, kontoer) i valuta som føres + at det må være rapporter som viser det samme i NOK. I dag er det kun rapporter i NOK, og da er det umulig å avstemme kunder, leverandører og bankkontoer i annen valuta. Rapportene må selvfølgelig også være i NOK slik det er nå, men det må også være mulig å få rapporter som kun viser føringer i f.eks. EUR, USD osv. 

17 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Det er viktig med NOK foran beløpet og helst at det kan gjøres valgfritt.

Vi sender faktura til hele EU nå og må ha den muligheten.

Status changed to: Status: Akseptert

Status endret til: Akseptert. 

Status changed to: Status: Under utvikling

Status endret til: Under utvikling. 

På onsdag kommer vi til å lansere ny kolonne for valutabeløp i rapportene Ubetalte kundefakturaer og Ubetalte leverandørfakturaer. 

Hei @Reidunn,

Se oppdatering over her.

Hvilke andre rapporter ønsker du vi skal prioritere dette i?

Mvh

Emilie Røed 

CHAMPION **

Det er spesielt alle bankkontoer (hovedbokskontoer) og hele kunde-og leverandørreskontroer.

CONTRIBUTOR ***

Det må være mulig å vise følgende på faktura som sendes ut, kan bare være ne engelsk versjon.

Det må stå følgende:

Varenavn     Antall  Enhet  Rabatt   Valutta  Beløp

xxxxx               5        stk        10%       NOK     6000,00

CHAMPION **

Ser at rapporten har kommet,  og har noen kommentarer i den forbindelse. Jeg har kun sjekket rapporten for Ubetalte leverandørfakturaer (ikke kunder).
 - I kolonnen Beløp, kommer alle poster som Debet uansett om det er kreditnotaer eller fakturaer. Dette blir ganske forvirrende. Det bør være riktig fortegn (og som tidligere ønsket riktig fortegn slik at inngående fakturaer kommer med minus og kreditnotaer med pluss)

- Fakturaer som har blitt betalt (jeg har tatt ut en rapport som skal vise ubetalte fakturaer noen dager tilbake i tid) viser riktig utestående i kolonnen Lev.gjeld, men kr 0,- i feltet for Beløp. Dette blir også litt feil....

CONTRIBUTOR ***

Det som er viktig er at valuta som NOK fremkommer valgfritt på utgående faktura.

Dette er veldig viktig ved utsendelse av faktura til andre land.

Takk for info - vi er på saken @Reidunn

@Svein Storvik - kan du opprette et eget ønske på det du skriver her ettersom det avviker fra ønsket til Reidunn? Smilefjes glad 

Hei @Reidunn,

Godt nytt år! 

Er det fortsatt ting du savner her? 

//Emilie 

CHAMPION **

Godt nyttår!

Vi savner fortsatt noe:

• Hele reskontro i valuta og NOK. Vi klarer ikke å avstemme mot utenlandske leverandører da beløpene blir helt forskjellig siden vi har alt i NOK.
  • Hovedbok i valuta – vi har blant annet flere kunder som har bankkontoer i andre valutaer enn NOK og disse får vi heller ikke avstemt

Slenger også på at vi ønsker at leverandørreskontro-rapportene viser korrekte fortegn, noe det ikke gjør i dag. Kunderapportene er ok.

Reidunn

CONTRIBUTOR ***

Ikke glem at fakturaer må ha valuta slik at utenlandske mottakere kan se hvilken valuta som skal brukes ved betaling.

Dette er det viktigste.

CHAMPION **

Vet du noe om fremgangen for å få valuta på ulike rapporter? Vi holder på med årsavslutninger og det er veldig vanskelig å avstemme utenlandske leverandører og bankkontoer i annen valuta. Vil gjerne at det vises opprinnelig valuta og beløp på alle reskontrorapporter og hovedboksrapporter. 

Hei @Reidunn 

Kolonne med valutabeløp i hovedboksrapporten skal være på plass fra onsdag. Fokuset videre er å få på plass prosjektfilter og filtrering på prosjekt i alle rapporter der det er relevant. Dette er veldig etterspurt - og kommer til å bli prioritert før vi evt. legger til valutabeløp flere rapporter. Så jeg må neste komme tilbake til deg på reskontrolistene. 

Ønsker deg en fin helg! 

//Emilie 

CHAMPION **

Så bra! God helg!

CHAMPION **

Ser at det har kommet en kolonne for valuta på kontospesifikasjon/hovedbok, og jeg har et par kommentarer/ønsker: 

- Valuta på reskontro savner jeg fortsatt, men etter det jeg har skjønt kommer dette senere

- Bankkkonto/kasse: Det er mange som bruker bank/kasse i ulik valuta, men disse rapportene kommer fortsatt kun i NOK. Vi får dermed ikke avstemt disse på en forsvarlig måte. Vet du når vi får disse kontoene/rapportene i opprinnelig valuta og NOK? På disse rapportene ønsker jeg også saldo (IB og UB - disse kontoene skal kun føres i en valuta). 

Jeg ønsker også mulighet til å velge om jeg vil ha med valuta på rapportene eller ikke + å kunne velge f.eks en valuta på rapporten. 

Håper dere kan prioritere valuta på reskontro og på kasse/bank, da det er disse rapportene vi trenger for å kunne avstemme. Det er dessverre liten hjelp i de rapportene vi nå har fått med valuta. 

Hei @Reidunn

Beklager dårlig oppfølging fra min side! 

Valuta på reskontro kommer. Om du skal avstemme utenlandske betalinger mot reskontro i Kasse og bank kommer du rundt dette ved å endre land på kunde-/leverandørkortet inntil videre. 

Jeg tør ikke si noe pt. om når valuta blir lagt til i øvrige rapporter. Backlog'en er nokså full hos utviklerne ettersom vi jobber med en del større caser. Vi vet og forstår at det er viktig - men jeg tror dessverre ikke vi rekker før sommeren. 

Jeg oppdaterer tråden om det skulle være noe nytt. 

//Emilie