avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Registrere lønnskostnad i prosjekt

Status: Ønsker mer informasjon

For prosjekter over 300 000,- skal det føres prosjektregnskap, og dette minimum hver 4. mnd.
Denne funksjonen ser ut til å ligge tildels i vism eaccounting. Men problemet kommer når det skal registreres lønnskostnader på ansatte. Slik det nå ligger til rette,  må dette gjøres via lønnsslippen.  
Altså, når lønnsslippen er bokført, må en åpne bilaget og legge til prosjekt i etterkant. 
Dette er løsningen om det bare er et prosjekt pr lønnsslipp.  Men våre ansatte jobber på flere ulike prosjekter iløpet av mnd. 
Det hjelper dessverre ikke og legge inn flere lønnsposter på den ansattes lønnslipp, for i bilaget der man legget til prosjekt, er disse slått sammen til en post igjen. 

Vårt ønske er at de timene de ansatte registrerer i visma Time blir automatisk registrert i prosjekt når de overføres til Visma Eaccounting. Eller at det er mulig å legge til flere rosjekter inne på bilaget til lønnslippen. 

16 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***
Anbefaler at Visma ser på hvordan dette er løst i Mamut. Der velger den ansatte om timelinjen skal registreres på Prosjekt, Prosjekt og lønn, eller bare Lønn. Det hadde vært gull å få inn dette i Visma Time også. I tillegg MÅ det legges inn slik at dato på timeføringen også overføres fakturagrunnlaget.
CONTRIBUTOR ***

Er det noe nytt når det gjelder lønnslipp og prosjekt? Dette er noe som bremser min bruk av eAccounting.

Jeg vil også få vite om det er allerede på plass. 

CONTRIBUTOR **

Ønsker å vite om dette er i planlegging ? Da dette er svært essensielt for vår bruk  og nå valg av regnskapsprogram. 

Det er veldig rart og uprofesionelt at ingen svarer her. Jeg har snakket med Visma og de tror at de har ikke en sånn løsning akkurat nå. Jeg har tenkt å korrigere lønn manuelt som at lønnskostnader blir delt på prosjekter. Det skal ta mye tid men per i dag har vi desverre ingen valg..

Hei,

funksjon for å koble prosjekt/avdeling (kostnadsbærere) til lønnslipp i eAccounting ligger ikke planlagt i listen over ny funksjonalitet for 2019. Så inntil videre er det manuel håndtering som blir beskrevet over. Hvorvidt det vil komme til 2020 kan vi ikke si noe om nå, da dette året ikke er planlagt enda. Dette ønsket er vi klar over og at flere savner det. Alternativt vil dette kunne løses gjennom å bruke Visma.net Payroll og den planlagte integrasjonen mot eAccounting der i år. 

Jeg oppdaterer tråden når vi har noe mer informasjon å dele.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR ***

Men slik jeg har forstått det, har dere foreløpig heller ingen planer om å integrere Payroll med Visma Time eller fakturering i eAccounting? Da er vi jo like langt i forhold til dobbeltregistrering?

Hei Jo Olav,

det stemmer. Da er vi tilbake til diskusjonen vår fra denne tråden: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-eAccounting/Integrasjon-til-komplett-lonnssystem/idc-p/...

Men som sagt 2020 er ikke planlagt enda, så hva som kommer utover i år har jeg ingen informasjon om.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR *

Hei!

Håper dette arbeidet prioriteres fordi slik det er nå bruker vi ufattelig lang tid å lage prosjektregnskap. Revisor krever dette for alle prosjekt over 300 000. Må lete igjennom alle prosjekter for å finne ut hvilke som skal tas med. Får heller ikke skrevet ut alle på en gang men må skrive ut ett og ett for å korrigere og legge til i regneark.

Håper dere ser på dette raskt 🙂 Er fornøyd ellers men dette betyr mye.

CONTRIBUTOR ***

Hei, prosjektregnskap med lønnskostnader er ganske essensiellt. Høper dere prioriterer dette. I min bransje bygg er det lovpålagt for prosjekter over 300.000,- som jo er de fleste prosjekt selv i små firma.

Håper dette har høy prioritet.

Ønsker også å fjerne kunstige sperrer i lønnsmodulen som ingen logo eller annen tilpassing av lønnslipp. Ingen oversikt over periode lønnslippen gjelder, ingen start/slutt dato på linjer etc. Helt basic ting altså. Videre ønsker jeg å kunne legge x antall timer på ett prosjekt og y antall timer på et annet prosjekt. Og at dette da dukker opp på lønnslipp samt i prosjektregnskap selvfølgelig.

Timemodulen og lønnsmodulen må også forbedres m.t.p. samspillet dem imellom.  

Skulle også tenkt meg flere filtre, f.eks. liste opp alle fakturaer som ikke er tilknyttet noe prosjekt. Samt kunne se prosjekt en faktura hører til i totaloversikten over leverandørfakturaer. 

Ellers liker jeg det ganske godt.

Hei, vi har nå startet en forstudie på denne funksjonaliteten. Jeg kunne godt tenke meg å høre litt fra et par av våre kunder som savner dette og blant annet har prosjekter over 300 000kr. Merk at dette gjelder funksjonen for å registrere prosjekt (eventuelt andre dimensjoner) til lønnslippen og ikke timer til fakturering. Ta gjerne kontakt med meg på henrik.horn@visma.com så kan vi ta en kort prat hvordan denne funskjonaliteten kunne fungere for dere. Gjerne fra @cptCory @Vm Rana AS @Jo Olav Trønsdal om dere har mulighet eller andre som også har litt ønsker og innsikt inn i dette. Vennlig Hilsen Henrik Horn Product Manager - Visma Mamut AS
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

CONTRIBUTOR **

Hei. Det er ønske om at det blir mulighet til å legge inn prosjekt når man kjører lønn pr. lønnsregistrering. På lønnslippen trenger det ikke komme pr. prosjekt men sammenslått linjene. Siden både lønnskostnader som feriepenger og arbeidsgiveravgift også skal være med på prosjektet så har det vært en kjempefordel om det ble en løsning på dette. Hos håndverkerkundene mine bruker jeg prosjekt selv om beløpet er under kr. 300.000 dette for å ha kontroll på at alt blir registrert på prosjektet. Vi har lagt inn prosjekt på kontonummer men man kan allikevel registrere bilag uten å sette prosjektnr/navn ved føring. Her burde det vært mulig å si at det skal være tvunget prosjekt på kontonivå. Prosjekt er et supert verktøy for å finne ut hva man tjener penger. Gjelder også dimensjoner som lastebil, tjenestebil.

CONTRIBUTOR *

håper det blir prioritert i 2020 å få legge inn prosjekt på timer når ein fører lønn. dette er viktig siden det er krav frå revisor

CONTRIBUTOR **

Går de an åpne for å legge inn mer linjer på et lønnslipp bilaget?

etter at de e bokført.

e ikke alle som har  prosjekt modul fra visma.

time app

CONTRIBUTOR ***

For å koke det ned så er det viktigste for meg å slippe å lage ett manuellt billag per ansatt hvor lønn, fp, aga, kilometer godtgjørelse osv. deles opp for hvert prosjekt den ansatte har vært innom I løpet av måneden. Det er så tungvindt nå at læringskurven og kostnaden for mer kompliserte regnskapsprogram frister mer og mer for hver dag som går. Litt trist da dette er den eneste store greien som ødelegger min eaccounting opplevelse.

Alt jeg ønsker er å kunne velge prosjekt på hver linje i lønnsslippen som man allerede kan på faktura. Jeg har laget meg ett excel ark som utfører nettopp denne jobben og produserer en rapport som jeg copypaster inn i bilag i eaccounting for prosjektfordeling av lønnskostnader, hadde det vært mulighet for å automatisere denne prosessen kunne det vært en midlertidig løsning. Ved oppretting av ferdig utfylt bilag fra importert excel data.