avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder

Repeterende fakturering (abonnementsfakturering)

(updated by Emilie Røed VISMA ‎20-11-2018 08:37 )
Status: Løst

Ønske om støtte for å kunne sette opp en repeterende faktura til en eller flere kunder i Visma eAccounting. 

Klikk "Liker" om du har behov for denne funksjonen. 

41 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer

CONTRIBUTOR **

Denne funksjonen trengs veldig. Flott med en mulighet for å legge inn endrede priser i perioden også. Da mener jeg følgende.

kunde har bestilt en dings med abonnement. Han vil betale for dingsen over 2 år og deretter skal han bare betale for abonnementet. Da betaler han 500kr fast pr mnd for dingsen + 299 for abonnementet, altså 799,- pr mnd i 24 mnd. Når det er gått 24 mnd går prisen ned til 299 da det kun er abonnementet som skal betales for.

CONTRIBUTOR **
Hva skjedde med det gamle forumet? (jeg klarer ikke finne det lenger). Der ble blant annet denne funksjonen diskutert over en lengre periode, hvor dere allerede har «lovet» denne funksjonen en rekke ganger, og som stadig vekk utsettes. Siste oppdatering (så vidt jeg kan huske) var Q1/Q2 2018. Hvorfor står det da her at dette «Vurderes», når dere allerede har lovet det?

Hei Joachim,

Du har helt rett - den hadde feil status. Da er den oppdatert! 

Stemmer også at dette ligger på planen for første halvdel av 2018 (NB, ettersom vi ikke har startet å utvikle funksjonen kan endringer forekomme). 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **
Bra dere helgarderer dere, så dere kan fortsette utsetting ut i evigheten. Jeg har sluttet å holde pusten (-:
CONTRIBUTOR **

I tillegg til Per Arne sitt forslag over kunne jeg tenke meg at det var mulig for å ha "prøveperiode" eller redusert pris en liten periode før prisen går opp til normalpris. Typisk første måned gratis eller til halv pris. 

Det bør også være mulig å overstyre hver enkelt faktura underveis. Derfor bør man ha mulighet til å velge om faktura skal sendes automatisk eller om den kommer opp som et godkjenningsforslag som man må ta stilling til før den distribueres.

CONTRIBUTOR ***

Fant ut som ved et sjokk at dette ikke var mulig per i dag. Ikke stort å gjøre med nå da jeg allerede har byttet til Visma eAccounting, men det bør komme ganske kjapt i 2018 dersom man ikke begynner å lete etter andre løsninger. 

CONTRIBUTOR **

Legge til her at flere konkurrenter har denne løsningen på plass, og for de selskap som driver med abonnement så er det en avgjørende faktor for å velge eAccounting... eller ikke velge. Det vil nok komme til en del nye kunder med funksjonalitet for abonnement, så her må Visma se en kost-nytte funksjon.

CONTRIBUTOR *

Dette har jeg etterlyst lenge. For et sameie der det er mange seksjoner som skal ha nøyaktig samme faktura hver måned på samme beløp hadde dette vært en stor arbeidsbesparelse.

CONTRIBUTOR ***

Jeg publiserte akkurat en tråd der jeg nevnte dette trykk her. Dette er en funksjon som jeg har savnet flere ganger (samt automatisk e-post/sms sending ved neste faktura, gjerne at vi får varsel i visma eaccounting når den automatiske meldingen har blitt sendt) da jeg ofte får spørsmål om nedbetaling og abonnement i forhold til fjernhjelp/antivirus/skriveprogram osv osv. Legg til denne funksjonen! 🙂

Når det gjelder e-post, sms sending, automatisk e-post og sms sending så er dette noe dere også bør intergrere da dette er noe som ville ha gjort ting enklere. Dere kunne ha intergrert Visma SMS i Visma Eaccounting å dermed importert kontaktlisten til kunden fra Visma Eaccounting Appen.

CONTRIBUTOR **
(updated by Andreas Skotner ‎08-02-2018 09:41 )

Du skriver "første halvdel av 2018" i en annen tråd, Emilie. Er det noen oppdatering på dette området? Som jeg nevner i den andre tråden håper jeg Visma ser en kost-nytte i å prioritere denne utviklingen, spesielt da flere av dere konkurrenter har denne muligheten. I en moderne verden er det flere og flere som driver med digitale abonnementer og vil dra nytte av en slik funksjon. Ikke bare eksisterende kunder, men dere vil nok få en del nye kunder med denne funksjonen. Kunder som i dag ikke kan velge eAccounting fordi man mangler denne funksjonaliteten.

Edit:

Ser også at dette er desidert den mest ettertrakede funksjonaliteten blant deres åpne ideer. Håper det betyr prioritering.

Hei @Andreas Skotner,

Dette er uten tvil en av de mest etterspurte funksjonene til Visma eAccounting, og absolutt noe vi vil implementere. Vi har akkurat startet å jobbe med "manuell reskontroføring", og så fort dette er lansert vil vi starte utviklingen av repeterende fakturering. 

Det vi planlegger å lansere i første versjon er muligheten til å opprette repeterende faktura (sette en frekvens), og ikke avansert håndtering av abonnement på kundenivå.  Bare sånn for å styre forventningene litt. 

Med vennlig hilsen,

Emilie Røed

CONTRIBUTOR ***

Helt klart noe vi ser frem til! 

Ønske fra kunde er at det blir mulig å få på faktura for hvilken periode det gjelder.

Q1, Q2, Q3 osv.. eller Januar, Februar, Mars osv..

Ved fakturering av flere perioder på en faktura skal det periodiseres og derfor greit å få med på faktura hvilken periode det gjelder.

Status changed to: Status: Under utvikling

Status endret til: Under utvikling. 

Den tekniske beskrivelsen er klar og vi vil starte utviklingen i juni. Vi vil lansere "Repeterende fakturering" i flere versjoner, der første versjon vil være svært forenklet. Mer funksjonalitet vil tilkomme like etter. 

Det er vanskelig å si noe konkret om tidspunkt helt enda, da vi estimerer at dette vil ta et par måneder å utvikle. Kommer tilbake med mer info når vi nærmer oss! Vi vil nok også trenge noen beta- testere når den tid kommer. 

CONTRIBUTOR **

Dette er fantastiske nyheter, ser fremover til å få denne funksjonen på plass.

CONTRIBUTOR *
(updated by Dougid ‎21-06-2018 01:01 )

Hei Emilie, Jeg trenger den funksjonen nå 🙂 så kan godt være beta-tester hvis dere trenger!

Hei @Dougid,

Strålende! Vi kommer til å behov for beta-tester til denne funksjonen, så det er supert at du ønsker å bistå Smilefjes glad 

Gir beskjed så fort vi har noe klart for testing! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR *

Enig, dette hadde vært veldig nyttig

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg vurderer å gå over til et annet regnskapsprogam dersom ikke denne løsningen snart kommer på plass. Det er ingen informasjon om når løsningen kommer og hvor fleksibel den kommer til å bli noe som hadde vært fint å visst mer om.

Selvfølgelig også intressert i beta testing da jeg har veldig mange kompliserte repeterende tjenester å teste med.

Jeg trives i grunnen bra med eaccounting men kan ikke vente for lenge på dette.

CONTRIBUTOR *

Hei @Emilie Røed

Nå er det jo gått ett parr måneder siden juni, hvordan går utviklingen? Når kan man begynne å teste?

Hei,

@Dougid - vi er godt i gang med utviklingen, og om alt går som planlagt vil starte opp med betatesting i slutten av september. Oppdaterer denne tråden dersom noe skulle endre seg. 

@TekniskM - har forståelse for problemstillingen her. Repeterende fakturering i Visma eAccounting vil være en enkel variant der man kan sette opp at en faktura skal repeteres på tidspunkt X i periode X. Det vil ikke være avansert abonnementsfunksjonalitet. Det er også viktig å påpeke at denne funksjonen vil lanseres i flere versjoner der første versjon vil ha begrenset med funksjonalitet. Om testingen går som den skal håper jeg at denne er klar i oktober (uten å love noe).  Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å være med å teste. Jeg håper du fortsatt kan bruke Visma eAccounting, men har forståelse for om dette ikke dekker dine behov.  

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed

CONTRIBUTOR *

Savner at en enkelt kan sette inn x antall varer som ev. kalles   Full Service 33  eks. Full Service 33

Denne inneholder x antall faste varer som kan redigeres.

Bygges videre på dette til faste faktura ev. pr. mnd // pr. 10-15- 30 dager.

Meny valg:

Under varer artikkler   LAG sub varer

Full Service 33 

Fast utført pr. mnd 

mange varer

CONTRIBUTOR *

Hei @Emilie Røed

Slutten av september nærmer seg med stormskritt, hvordan går det?

Hei @Dougid,

Jeg skal ha statusmøte med utvikler i morgen - kommer tilbake til deg etter det.

//Emilie 

Hei,

Her kommer en statusoppdatering på dette caset. Det er noe utvikling som gjenstår før vi er klare for pilottesting. Nytt estimat på pilottesting blir derfor oktober. Beklager forsinkelsen! 

God helg!

//Emilie 

CONTRIBUTOR **

Oktober er her, @Emilie Røed 🙂

(updated by Emilie Røed VISMA ‎10-10-2018 08:32 )

Det har du helt rett i @Andreas Skotner - og vi nærmer oss klare 🙂 Det som gjenstår er noen tekster + testing fra våre utviklere før vi aktiverer det for pilotkunder. 

Noen begrensninger i versjon 1 vil være:

- Ikke automatikk på utsendelse 

- Kun mulig å sette måned som frekvens

- Ikke mulig å repetere en "massefaktura" 

Dette i tillegg til mer vil bli lansert fortløpende etter første versjon. 

Legger ved noen skjermbilder så dere får en ide av hvordan første versjon vil se ut. 

Vi ser stort frem til å kunne gi dere denne funksjonen, og håper dere blir fornøyde 🙂 

PS, send meg gjerne deres e-postadresse og kundenummer i Visma eAccounting (finner det ved å klikke på firmanavn oppe til høyre) dersom dere ønsker å være pilotkunde. Send det gjerne her som privatmelding eller til emilie.roed@visma.com.

//Emilie 

Rep.1.png

Rep.2.png

Denne funksjonen testes nå i beta av 20 av våre brukere. 

Basert på tilbakemeldinger fra testingen vil vi ta en vurdering på når funksjonen vil bli tilgjengelig for alle. 

//Emilie 

Hei,

Ser ut til at vi er klare for lansering av versjon 1 om ca. 2 uker. 

Oppdaterer tråden når det nærmer seg. Har satt sammen noen skjermbilder (denne gangen på norsk) så dere ser hvordan det ser ut. 

//Emilie 

2018-11-13.gif

CONTRIBUTOR ***
Supert, gleder meg til å prøve ut funksjonen! 🙂 - Kim

Oppdatert status: 

Pga. noen mindre feilrettinger er estimert lanseringsdato 19 desember. 

Mvh

Emilie Røed 

CONTRIBUTOR **
Stemmer det at den kun støtter «månedlig» repetering i første omgang? (ser i alle fall slik ut på demovideoen).

Hei @Joachim Tingvold,

Det stemmer. Kvartal er neste intervall vi vil legge til forhåpentligvis tidlig i januar. 

Mvh

Emilie Røed  

Hei

Vil det i versjonen som kommer 19. desember være mulig å opprette repeterende faktura for kundegrupper?

mvh.jarl

Status changed to: Status: Løst

Status endret til: Implementert. 

Første versjon ble sluppet idag og caset settes derfor med status implementert. Dette betyr ikke at funksjonen er 100% ferdigstilt - da det vil komme mye mer utover i 2019. 

Les mer her: https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-eAccounting/Nyheter-i-Visma-eAccounting-desember-2018...

//Emilie 

CONTRIBUTOR **

Dette er super nyheter. Ser ut som valg på periode kun er satt opp til månedlig nå i versjon 1, stemmer det? Vil valg for årlig komme senere?

CONTRIBUTOR **

Åresvis med utsettelser og lovnader, og når den først kommer, så er det bare støtte for månedlig intervall. «Senere i 2019» betyr kanskje at vi bare får støtte for årlig intervall? Og så må vi vente noen år til for å få «kvartal» og «halvårlig»? Og enda noen år for «custom»?

Jaja, da ble det Fiken på meg (som støtter alle tenkelige og utenkelige intervaller, og et lass med andre funksjoner). Orker ikke vente lenger.

CONTRIBUTOR *

Samme med meg. dette er latterlig dårlig utvikling. her skjer det ikke noe og visma har tydeligvis andre prioriteringer.

For min del blir det migrering til 24SevenOffice som følge av dette.

CONTRIBUTOR *

Hola. 

Kommer fra Fiken over til Visma. Ble litt overrasket her om denne repeterende faktura funksjon. Er det sånn at man faktisk må inn å trykke "Send og bokfør" HVER periode vi skal sende faktura? Dette er noe som går sømløst hos Fiken? 

Hei,

Godt nytt år! 

Dette er som kommunisert en "versjon 1" som vi ønsket å lansere (på tross av manglende funksjonalitet) etter ønske fra våre beta-testere. 

Dette er en funksjon vi prioriteter og vil ha dedikert utvikler på til funksjonaliteten er ferdigstilt. Så her vil det komme nye ting fortløpende. Neste prioritet er å få på plass flere intervaller som kvartal, halvårlig og årlig. Vi vil videre støtte å lage repeterende faktura til flere kunder og kundegrupper i tillegg til å legge på automatikk for utsendelse. Så @Freshweb du skal slippe å "sende og bokføre" en og en 🙂 

@Joachim Tingvold og @TekniskM - dette syns jeg er veldig trist å høre, men har selvfølgelig forståelse for valget. Ønsker dere lykke til og håper dere ønsker å komme tilbake til oss i fremtiden! 

//Emilie 

(updated by Emilie Røed VISMA ‎21-08-2019 11:55 )

Hei,

I dag har vi endelig lansert versjon 2 av repeterende fakturering! 

Automatisk utsendelse. Nå kan du selv velge om fakturaene skal sendes ut automatisk eller manuelt.

Varsling. En påminnelse vil dukke opp inne i Visma eAccounting før de automatiske fakturaene sendes ut.

Historikk. Få raskt overblikk over de siste fire sendte fakturaene ved å klikke på malen.

Ny kolonne med kundenavn. Enklere å søke og få oversikt.

Mvh

Emilie Røed