avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Skattemessig saldoavskrivning

Status: Akseptert

Hei. Jeg ville satt stor pris på om det kom en funksjon som gjorde at jeg kunne avskrive regnskapet likt som skattemessig avskrivning. Veldig mange små firmaer gjør det på denne måten og når Visma gjør dette lineært blir det veldig klønete og lite brukervennlig. 

På forhånd takk. 

Mvh

Michael Thøgersen

5 Kommentarer
Status changed to: Status: Under utvikling

Hei Michael.

Eiendeler i Visma eAccounting skal etter planen byttes ut med en ny og bedre modul, som i første omgang erstatter eksisterende funksjonalitet med bedre rapporter of funksjonalitet rundt anskaffelsen av eiendelen.

I en senere versjon skal også saldoavskrivning bli implementert, slik at vi støtter opp under det mange selskaper ønsker og trenger.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik

Product Manager, Visma Mamut AS

Status changed to: Status: Akseptert

CONTRIBUTOR **

Det begynner å bli en god stund siden dette svaret. Er saldoavskriving på trappene eller ikke?

Vær vennlig å gi konkrete svar. Å si at dette skal implementeres senere er ikke godt nok, når det åpenbart er snakk om år. Er denne funskjonen i det hele tatt satt opp i deres roadmap?

-Espen-

Status changed to: Status: Akseptert

Hei.

Vi har dessverre måttet ta en skritt tilbake og vurdere den planen som først lå til grunn. Det betyr at vi per dags dato ikke har en løsning nært forestående.

Vi håper fremdeles å kunne implementere denne funksjonaliteten, men da må det bli som en forbedring direkte i Visma eAccounting, og ikke som en ny modul som først foreslått.

Det som er sikkert er at vi ikke klarer å levere noe for årsoppgjøret 2019. Saldoavskrivning må derfor håndteres manuelt eller i årsoppgjørsystemet. 

Hilsen

André

Product Manager

CONTRIBUTOR ***

Hei.

Dette er svært ønskelig.

Vil funksjonaliteten "Endre bokført verdi eiendel" kunne benyttes, og vil da endring automatisk komme som avskrivning?

Mange ønsker jo å benytte saldoavskrivninger, for å direkte legge legge seg på skattemessig verdi.

Mvh 

Lars-Christian