avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Tom Erik Rogn
CONTRIBUTOR **

Synliggjøre MVA saldo i startbildet på eAccounting

av Tom Erik Rogn
Status: Åpen

Hei!

For et lite enkeltpersonforetak, så lurer jeg alltid på en ting. Hvor mye penger har jeg egentlig på driftskontoen min. Nå er det jo engang slik at vi hjelper staten med å kreve inn mva, så disse er jo da en del av min saldo, derfor hadde det vært fint om systemet til enhver tid kunne synliggjort hvor mye mva jeg til enhver tid skal betale staten av de pengene som jeg har på konto.

Ønsker dette på plass så fort som mulig. Håper det lar seg gjøre.

1 Kommentar
Eirik Myhr
CHAMPION *
av Eirik Myhr

Hei! Jeg er også et lite enkeltpersonforetak, og jeg har valgt å ha flere bankkonti som er satt av til nettopp dette formålet. Sånn at hver gang jeg får inn betaling for en faktura setter jeg umiddelbart den delen som er MVA inn på en dedikert MVA-konto og samtidig en gitt prosentandel av fakturasummen inn på en egen skattekonto, slik at de pengene er satt av til å betale forskuddsskatt... Sånn at jeg ikke behøver å bekymre meg for å bruke penger som ikke er "mine". Disse to ekstra kontoene har jeg også lagt inn i eAccounting, slik at jeg har selve driftskontoen på 1920, "skattekontoen" på 1921 og "MVA-kontoen" på 1922... Sånn at jeg avstemmer alle disse tre kontoene, og de blir en del av firmaoversikten min totalt sett. Sikkert mange andre løsninger, men den metoden funker for meg i alle fall. 🙂

Ikke meningen å punktere forslaget ditt altså... Det er jo en sånn "prognose"-sak på startsiden som viser bl.a. MVA-innbetaling, men den kunne sikkert vært noe mer detaljert.