Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION *

Tilbakemelding når utgående e-postfakturaer feiler

Status: Åpen

Utgående e-postfakturaer med vedlegg i egen fil er det mange fakturamottak som ikke takler og responderer med autosvar som f.eks. "mail not accepted". Viktig at disse meldingene videreformidles til avsender.

4 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

Det trodde jeg faktisk var så innlysende at programmet hadde, så det må evt.fikses.

CONTRIBUTOR **

Dette kunne f.eks. løses ved at man fikk legge inn en firmaadresse som fakturaavsender isteden for mail.eaccounting@visma.no. Dette ligger også som et separat forslag her inne.

Hei @Ottar Espeland,

Du vet ikke tilfeldigvis hvilke løsning for fakturamottak kunden benytter? 

Vi kommer til å gjøre en liten "studie" på dette der mulig utfall er å generere vedlegg og faktura i en fil.

Mvh

Emilie Røed 

CHAMPION *

Hei

Det var for eksempel til en av de større entreprenørene i Norge (du kan ringe meg for navnet.

Det blir litt feil å legge ut det her). De bruket ekstern scanningspartner i Mo i Rana og adressen deres er firmanavnet@invoicecenter.net. Og de informerer alle leverandører at faktura med vedlegg må være i én fil og de som prøver på noe annet får autosvar med kravene:

"hvis mailen var sendt med mer enn ett vedlegg (som vedleggene i denne mailen) så vil dere  ha fått en auto-kvittering tilbake med «MAIT NOT ACCEPTED» fra xx@invoicecenter.net da det kun kan være ETT vedlegg/en fil  (faktura + underbilag i en fil) når faktura sendes pr mail.

Krav til faktura innsendt pr mail:

- 1 Vedlegg pr mail (max 2 MB)

- Vedlegget må inneholde en komplett faktura

- Vedleggets filnavn på vedlegg må ikke inneholde spesialtegn eller æøå 

- Vedlegget må være i formatet PDF eller TIFF(gruppe4). Øvrige vedlegg ignoreres

• Eventuelle underlag til faktura må legges inn i samme vedleggsfil som fakturaen."

Problemet med vedlegg gjelder også ved fakturering i EHF, det er opplevd både med kommuner og firmaer - vedlegg som ikke har kommnet fram, eller bare vedlegget er mottatt.

Mvh

Ottar