avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Varsling når faktura på e-post ikke blir sendt

Status: Åpen

Når en oppretter og sender faktura på e-post så pleier dette gå relativt smertefritt. Problemet oppstår når mottagers mailadresse ikke responderer eller er feil. I disse tilfeller kommer ingen beskjed opp via varslingssenter og det er ikke noe informasjon som viser i oversiktsbildet på faktura. Ikke før du åpner faktura kommer historikken frem, og først da ser du om faktura er sendt eller om den ikke er kommet frem.

I forhold til likviditetsstyring så er jo dette en funksjon som etter min mening burde vært ivaretatt i systemet.

7 Kommentarer

Hei @RunBje,

I fakturaoversikten vises et rødt kryss på faktura som ikke levert og du kan sette filter på status for å få en oversikt over alle. 

Slik jeg forstår det ønsker du varsling/pop up i tillegg? 

faktura_ikkelevert.png

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **

Hei Emilie

Ja det ville vært sterkt å foretrekke. Arbeidsmåten i Visma eAccounting er lagt opp til at en får varslinger på aktiviteter som trenger handlinger. Faktura som blir sendt ut og ikke kommet frem til mottager er definitivt en slik handling som krever oppmerksomhet. 

Jeg sender ikke svært mange faktura, og da har jeg heller ikke et daglig fokus på å gå inn på min fakturaoversikt på om faktura er kommet frem til mottaker. Jeg er daglig inne på forsiden på eAccounting og derfor vil varsling på at faktura ikke er mottatt bli oppdaget.

Hei igjen @RunBje,

Takk - da har jeg bedre forståelse for behovet bak ønsket! 

Ser for meg at dette er noe vi kan inkludere i en fremtidig "oppgaveliste" på startsiden. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CHAMPION *

Rødt kryss på fakturaer som feiler synes bare å gjelde EHF-fakturaer. Jeg hadde nettopp en kunde der 7 e-postfakturaer ikke ble sendt og ingen røde kryss var synlig. Dette førte til unødvendig mye støy og sure kunder. Bedre varsling av utgående fakturaer som feiler hadde vært en kjærkommen forbedring.  

CONTRIBUTOR **

Har også opplevd at fakturaer ikke har blitt sendt - uten å få beskjed fra systemet! Har deretter blitt gjort oppmerksom fra min kunde at de "savner" faktura fra oss, eller som verre er - at HOKAS purrer opp på fakturaer som IKKE er sendt ut!

Usendte fakturaer er det viktig at vi blir gjort tydelig oppmerksom på - en popup eller en mail til min mailadresse burde være en enkelt å få implementert.

CONTRIBUTOR *

Enig. Eg har mista ein del salg fordi eg ikkje oppdager at fakturaen ikkje er levert. Det må leggast inn eit varsel, helst på epost, om at faktura ikkje er levert. Dette er svært viktig for meg.

CONTRIBUTOR **

Tror noe av problemet her er at svar til mail.eaccounting@visma.no ikke når tilbake til brukeren. Sender man faktura til automatiske håndteringssystemer bruker de denne adressen (automatisk) for å sende svar om noe går galt (f.eks. at de ikke takler mer enn ett vedlegg). Denne informasjonen ser da ut til å gå tapt og jeg får ingen røde kryss opp i Visma. Kun etter å ha purret kunden manuelt får jeg vite at faktura aldri har nådd fram og det er så vidt jeg kan se ingen spor av det i eAccounting.