Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

null-faktura

Status: Åpen/Vurderer

Visma eAccounting tillater ikke at en faktura går i null. Det er upraktisk ved bruk av gavekort, hvor sluttbeløpet blir 0. Det må kunne føres på denne måten for at mva skal bli riktig.

Som det er nå lager jeg en faktura med selve ordren og en kredittnota med gavekortet, men det er nokså upraktisk og heller ikke helt riktig.

4 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Bra. Jeg savner også denne muligheten med 0-faktura. Håper dette blir løst snart.

CONTRIBUTOR *

Kom igjen Visma, dette klarer dere Smilefjes glad Vis at dere er markedsledende slik dere hevder. Vi må lage fakturaer på 1 krone som regnskapsfører etterpå redigerer manuelt. Har snakket med noen av deres konkurrenter, de fikser dette...

CONTRIBUTOR *

Enig. Her må de kunne klare å komme med en løsning (slik man hadde i "gamle" daTax)!

CONTRIBUTOR *

Vi har mange kunder som forskuddsbetaler, og med stadig flere betalingsløsninger (Izettle, Vipps osv) er det et stort behov for å kunne registrere innbetalingen på faktura for å få riktig kontering. Alle andre løsninger enn å skrive ut null-faktura medfører betydelig ekstraarbeid. 

Det har tydeligvis ikke skjedd noe i denne saken det siste året, så det er kanskje på tide å gjøre noe med det?