avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

null-faktura

Status: Åpen

Visma eAccounting tillater ikke at en faktura går i null. Det er upraktisk ved bruk av gavekort, hvor sluttbeløpet blir 0. Det må kunne føres på denne måten for at mva skal bli riktig.

Som det er nå lager jeg en faktura med selve ordren og en kredittnota med gavekortet, men det er nokså upraktisk og heller ikke helt riktig.

8 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Bra. Jeg savner også denne muligheten med 0-faktura. Håper dette blir løst snart.

CONTRIBUTOR *

Kom igjen Visma, dette klarer dere 🙂 Vis at dere er markedsledende slik dere hevder. Vi må lage fakturaer på 1 krone som regnskapsfører etterpå redigerer manuelt. Har snakket med noen av deres konkurrenter, de fikser dette...

CONTRIBUTOR *

Enig. Her må de kunne klare å komme med en løsning (slik man hadde i "gamle" daTax)!

CONTRIBUTOR *

Vi har mange kunder som forskuddsbetaler, og med stadig flere betalingsløsninger (Izettle, Vipps osv) er det et stort behov for å kunne registrere innbetalingen på faktura for å få riktig kontering. Alle andre løsninger enn å skrive ut null-faktura medfører betydelig ekstraarbeid. 

Det har tydeligvis ikke skjedd noe i denne saken det siste året, så det er kanskje på tide å gjøre noe med det?

CONTRIBUTOR **

Vi må også ha denne løsningen. Kom igjen Visma, dette er vel ikke noe problem for dere. Håper vi slipper å bytte til en annen løsning for å få nullfakturamulighet.

CONTRIBUTOR *

Uhuuuuuu, VISMA!!! Hører dere oss 🙂 NULLFAKTURA NÅÅÅÅÅÅ 😉

CONTRIBUTOR **
Tror Visma mister mange kunder til Fiken. Grunnen til det er nettopp at de hører på kunder, noe Visma åpenbart ikke gjør.

Hei! 

Beklager dårlig oppfølging fra vår side på denne tråden. Tag oss gjerne med en @ om det går tregt, så får vi varsling 🙂 

Har forståelse for at å kunne generere null-faktura er et viktig ønske. Våre utviklere har undersøkt caset - og det viser seg at dette krever ganske mye omskrivning i koden. Med andre ord vil dette kreve mye ressurser fra vår side. På bakgrunn av det rekker vi ikke få gjort noe med dette i år. Dersom null-faktura er noe dere må ha nå - vil nok det beste alternativet være å se på en annen løsning. Det viktigste er at dere har en løsning som passer deres behov 🙂 

@Solhatt vår utvikling er basert på innspill fra brukerne våre. Vi ser på Idebanken, daglige tilbakemeldinger via spørreundersøkelser i programmet, utfører månedlige kundeintervjuer mm.  Hvis du ser på det som er lansert den siste tiden er dette blant toppønskene fra brukerne våre. Så jeg syns jo det er uheldig om det er inntrykket man sitter igjen med. 

Ha en riktig god helg når den tid kommer! 

Mvh

Emilie Røed