avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

rapport åpne poster kunder, åpne poster leverandører

Status: Delivered

Hei

Det er et stort behov i eaccounting på rapporter i regnskapet. 

Det er nødvendig med en rapport for åpne poster kunder og en rapport åpne poster leverandører.

Pr idag får man alle disse 0 posteringen også dermed bli rapporten mye større enn den trenger å være 

vi som jobber med regnskap profesjonelt er helt avhengig av slike rapporter.

Er kun inntressert i en rapport som viser åpne poster, alle poster som er matchet ut med like beløp og får

null i rapporten er uinntressang. Legger ved et eksempel på hvordan det ser ut idag.

Trenger dere innspill kan dere kontakte meg på tor2502@icloud.com

8 Kommentarer
Status changed to: Status: Delivered

Hei.

Disse rapportene heter i Visma eAccounting

• Ubetalte fakturaer
  • Ubetalte leverandørfakturaer

Med vennlig hilsen
André Hellesvik
Product Manager, Visma Mamut AS
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂

CONTRIBUTOR **
(updated by 130857 ‎24-10-2019 13:19 )

Att: Andre Hellesvik

Jeg har sendt deg en melding om dette, står at dette er løst , men det må finpusses litt, se forøvrig melding.

CONTRIBUTOR **

Hei Andre.

Har vært inne å sjekket etter meldingen du sendte meg, nå ser det mye beste ut.   Smilefjes glad

• Ubetalte fakturaer
  • Ubetalte leverandørfakturaer

gir et egentlig feil navn på rapporten de burde hete åpne poster kunder, åpne poster leverandører fordi at på reskontroen kan det være flere poster enn bare ubetalte fakturaer.

Men når det er sagt lever jeg godt med det slik det er.

/TR

Flott.

Du får ha en fortsatt strålende dag.

Navngivning er notert og taes med i fremtidige vurderinger.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂

CONTRIBUTOR **

Savner muligheten til å velge en spesifikk kunde eller leverandør som man ønsker åpen post rapport for.  Hadde lettet arbeidet mye i forbindelse med svar på slike forespørsler.

Hei Alf.

Enig. Fint om du registrerer det som et nytt ønske / idé da dette caset er lukket.

Så får produktsjefen for Visma eAccounting fulgt den opp og gitt den en egen status her inne.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik

CONTRIBUTOR **

Hei.

Ser at problemet er ansett som løst, men det holder ikke helt. Om vi har en eller flere åpne poster pr 31/12, som blir betalt feks 6. januar, får vi ikke en Åpen Post-liste (eller ubetalte fakturaer, som du sier) om vi ønsker å ta ut en slik liste feks 10. januar. Dette skjer etter hvert årsskifte, når revisor ber oss, eller vi blir bedt om å sende en status pr 31/12, for å kunne avstemme regnskapene. Når beløpene er betalt, fremstår de ikke som ubetalte om vi går "tilbake i tid", til 31/12. Håper jeg tar feil på dette, og fint om du eller noen kan veilede meg her. 

Med hilsen Gjermund

Hei Gjermund.

Når du tar ut en rapport over Ubetalte fakturaer med Ubetalt den (dato tilbake i tid) så skal du få opp alle ubetalte fakturaer, selv om de på et senere tidspunkt faktisk er blitt betalt.

I min test her nå fikk jeg opp 3 fakturaer, hvor 2 av dem var fakturert i desember og samtlige var betalt i januar. Bruk rapporten til sammenligning mot det som ligger under Salg - Fakturaer. Når du klikker på aktuell faktura ser du enkelt om det er registrert betaling på denne og datoen for betaling.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik