Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Approval - muligheter for 1. godkjenner til å rette opp og legge til prosjekt på innsendte utlegg

av Tone73
Status: Trenger mer informasjon

Ser at vi har en utfordring med våre håndverkere som er ute på prosjekter og bare har tilgang til telefon og appen for å ta bilder og sende inn utlegg, at det skulle ha vært muligheter for meg som 1. godkjenner til å endre på innsendte utlegg i approval så jeg kan korrigere og evt. legge inn riktige opplysninger da vi ser at de kanskje ikke er like flinke til å få lagt inn alle opplysninger for å få mest mulig og riktige opplysninger/tekst på bilaget inn i visma.net financial. Ser også at de kan legge det inn på feil type utlegg og det blir feil i mva og dette er i hvertfall noe ikke en håndverker har kunnskap om.

6 Kommentarer
LNO
CHAMPION ***
av LNO

Denne har jeg etterlyst tidligere, at jeg som 2.godkjenner før bokføring kan gjøre slike endringer 

Sterkt ønsket!!

Mette
CONTRIBUTOR ***
av Mette

Hei, dette er mulig hos oss, vi får redigere både avdeling og prosjekt som godkjennere. Vi fikk en konsulent til å sette dette opp i arbeidsflyten vår.

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Avdeling/kostnadsbærer får jeg endret på. Når det gjelder prosjekt så er det jo ikke mulig å legge det inn i appen så det eksisterer ikke og man får heller ikke endret på noe som ikke finnes. 

av Kajsa Mathisen (Oppdatert ‎30-11-2021 14:14 av Kajsa Mathisen VISMA )
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei Tone, Det høres ut som dere jobber med Visma.net ERP og projekt regnskap i deres selskap? I Visma.net Approval er det, som du beskriver over, mulig å editere kostnads bærere men ikke projekt som blitt opprettet i Visma.net ERP på utlegg fra Expense. Dersom dette stemmer ønsker jeg sende din idè videre hos oss.  

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Ja det stemmer, sliter veldig med at man ikke kan endre på ting som er godkjent/lagt inn av andre som ikke har regnskapsbakgrunn eller kunnskaper og at den da som meg som er regnskapsfører og har kunnskap skal kunne korrigerer og få det inn riktig etter gjeldende regler men må avvise og sende tilbake og prøve å lære opp en håndverker eller andre som har lagt inn utlegg som han bare ønsker å få refundert og ikke skal i mitt hode måtte vite eller ha kunnskap til hvordan det skal være. Burde vært sånn at de bare la inn et utlegg i approval/expence også kunne evt. fagpersoner legge inn riktige regnskapsdata for at det skal bli riktig i forhold til regelverket og ta stilling til det ifht mva-regelverket. Det tenker jeg ikke er en håndverkers jobb.... Han skal være god på andre ting og et utlegg er et utlegg for den personen. Men mulig jeg tenker feil. 

 

Kajsa_Mathisen
CONTRIBUTOR *
av Kajsa_Mathisen

Tusen takk for dine konkrete tilbakemeldinger. Tar det med videre til utviklingsteamene. Setter tilbake status og oppdaterer når det foreligger ny info. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"