Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Godkjenner burde kunne endre forfallsdato selv i Approval

av Anonymous (Oppdatert ‎06-02-2019 18:20 ( )
Status: Åpen

Når en kunde skal godkjenne en faktura hadde det være hensiktsmessig at de selv kan endre forfallsdato om denne er feil.

- Sånn det er nå så må kunden avvise en faktura om det er feil forfallsdato, eller godkjenne med kommentar.

 

9 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Og godkjenner må kunne se (forhåndsvisning) også Faktura/bilag. 
Dette er vanlig i alle ERP systemer, og på grunn av de 2 mangel så velger flere nye klienter annet system. Dette gjør Autopay gammel dags iforhold til andre.

 

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Stiller meg bak denne. Kunde burde kunne endre mye mer i Approval. Mange kunder ønsker å gjøre ting selv, som å sette på leverandør, endre på datoer, korrigere kidnummer når de ser det er feil osv. Per dags dato er dette en stor skuffelse for de som er vant med systemer som feks. Duett.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Dette er fremdeles en stor nedtur for våre kunder. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Våkn opp VISMA. Denne tråd må følges opp. Det er sikkert en enkelt sak for å åpne tilgangen for redigering kunde kan gjøre selv i approval. Det må på plass snarest mulig. 4 nye kunder valgte 24sevenoffice istedenfor VB pga disse begrensninger, bla at de kan ikke sende et dokument eller bilde av kvittering direkte i VDC vi epost eller en app. 2 klienter flyttet til tripletex fra VB pga at de kostet dem veldig mye penger i honorar for små kontering jobb som de kunne og burde gjøre selv i approval når de godkjenner faktura. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Og ikke minst at godkjenner av betalinger må også kunne se (forhåndsvisning) Faktura/bilag og endre på forfallsdato ør godkjenning av betaling i Autopay. Dette er vanlig i alle ERP systemer, og på grunn av de 2 mangel så velger flere nye klienter annet system. Dette gjør Autopay gammel dags iforhold til andre.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Er dette noe som snart kan prioriteres? Må si jeg ble litt ble litt skuffet når vi skulle ta i bruk godkjenn og betal på våre kunder. Vi bruker en del automatikk(autoflow til approval, automatisk overføring fra VDC til VB på godkjente dokumenter, automatisk oppdatering av lev.trans og automatisk opprettelse av bet.forslag). For at automatikken skal fungere, er vår kunde avhengig av å kunne endre felt som beskrevet i tidligere kommentarer. Det føles litt meningsløst å til stadighet finne workarounds på, i mine øyne, manglende grunnleggende funksjonalitet. 

 

Ser at dette ønsket/forslaget er lagt inn for godt over et år siden, så jeg er litt overrasket at det ikke har kommet noe svar fra Visma. Dersom det er en funksjonalitet som ikke blir utviklet eller prioritet, så er jo det også et svar. Det er frustrerende at vi til stadighet får beskjed fra partner-support om å melde inn ønsker om endringer, så ender det opp med å ikke tas tak i. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Visma.net Approval faller veldig fra i forhold til konkurrerende produkter på dette punktet, er det tanker om å gjøre en endring her? Forventningene til en skybasert løsning er ikke akkurat innfridd. 

Ruben_Auren
VISMA
av Ruben_Auren (Oppdatert ‎29-03-2022 12:48 av Ruben_Auren VISMA )

Hei,

 

I Visma Document Center er det kommet en innstilling for å tillate endring av fakturadato, den ligger under system - Visma.net Approval i VDC.

 

Ellers styres fakturamodellen i Approval fra tjenesten fakturaer kommer fra, så det vil være noen ulikheter i funksjonen avhengig av om fakturaene kommer fra VDC eller Visma.net ERP f.eks. 

 

Når det gjelder mulighet til å se fakturaer i Autopay vil det være mulig for kunder som bruker Visma Business versjon 14.10 og Approval i tillegg.  😊

kristinanygaard
PARTNER
av kristinanygaard

Hei! 

Ser at det nå er mulig å tillate endring av forfallsdato i Approval, noe vi er veldig glade for at er på plass! 

 

MEN, mange av kundene våre bruker kun mobilapp for godkjenning av faktura, så vidt jeg ser er det ikke mulig der.. Har Visma noen plan for å implementere denne funksjonen i appen Visma Manager? 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"