Mine områder
Hjelp
amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nytt brukergrensesnitt: Tilpasse størrelse for de ulike boksene/vinduene

av amundsf (Oppdatert ‎05-07-2023 16:50 av amundsf )
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei

 

Nytt brukergrensesnitt (juli 2023) har nok et bra potensiale, men jeg savner mulighet for å tilpasse størrelse for de ulike vinduene/boksene.

 

Hos meg er det masse luft i "arbeidsflytdetaljer", "merkander og kommentarer" og "faktura detaljer". All denne luften gjør at må scrolle ned for å se konteringslinjene.

 

Hvis man selv kunne justert høyden for de ulike boksene så kunne jeg fint fått plass til å se konteringene uten å scrolle. Og man kunne da valgt å gjøre dokumentviseren lavere slik at konteringstabellen ikke blir liggende over dokumentet.

 

Om man også kunne justere i bredden så ville det vært fint for å ha et bredere dokument de gangene ønsker det.

 

Kort sagt: Om man selv kan justere størrelsen på vinduene/boksene så føler jeg at mange av de utfordringene som designet siste året har hatt er løst 🙂 Men inntil justering er på plass er det fortsatt noe som ikke er helt som det burde i mine øyne. Først og fremst at det er veldig mye hvitt/luft mens dokumentet er lite og konteringene må man scrolle ned for.

15 Kommentarer
JulianChabert
CONTRIBUTOR *
av JulianChabert

Ja! Jeg er helt enig. Man skal kunne justere, og indstillingen skal gemmes, så man kun skal gøre det 1 gang.

Bente Kristiansen1
CHAMPION *
av Bente Kristiansen1

Vi må få mulighet til å justere størrelsen, det er helt unødvendig at tilleggsinformasjonen skal ta mer enn halve skjermen. Reisen som skal kontrolleres blir alt for liten. 

 

Aslaug H N
CONTRIBUTOR *
av Aslaug H N

Tusen takk for posten din @amundsf!

 

Eg såg ikkje at det var mogleg å scrolle, og gjekk inn på Visma sine sidar for å finne kontaktinformasjon til support sidan eg ikkje klarte å kontere fakturaene. 

 

Heilt einig med alle her om at det må vere mogleg å justere storleiken. No kan eg velge mellom å ha konteringslinja nedst, og dermed må scrolle kvar gong for å kome meg til denne, eller på venstre side, men då ser eg berre ein liten del av linja. Dersom eg kunne redusert storleiken på vidauget med fakturaen, hadde eg kunne plassert heile konteringslinja under denne. Alt på ei side, og heile konteringslinja synleg.

Turi Silde Hjellestad
CONTRIBUTOR ***
av Turi Silde Hjellestad

Helt enig med de andre her. Må kunne tilpasse størrelsen på vinduene. 

av Tone Lagerqvist1

Helt enig, det nye grensesnittet er ubrukelig slik som det er nå.

Ser alt som vi ikke trenger å se, men ser ikke så mye på selve reiseregningen, som er det viktigste. Hjelper litt å få den til midten av skjermen, men når man setter oppløsningen til 100% eller mer, så må jeg scrolle hele tiden.

AnnikaML
PARTNER
av AnnikaML

Jeg må bare si meg enig med de over. Fryktelig upraktisk at man må scrolle selv om man har satt opp med redigering i venstre marg.  Dette bør utbedres.

Elisemaao
PARTNER
av Elisemaao

Helt håpløst slik det er nå, dessverre. Masse unødig bruk av mus, må ordne på oppløsning konstant for å se det man vil, mye scrolling. Please fix.

Heidi Baar
CONTRIBUTOR *
av Heidi Baar

ikke god løsning, dessverre.

 

En foreløpig fix hvis man har minst to skjermer:  utvid skjermbildet " approval" til å dekke nesten to skjermer, slik at den delen med selve utlegget kommer på egen skjerm. Da kan man i hvertfall gjøre den delen større og slipper å scrolle sidelengs i det minste.

 

Bea-ram
CONTRIBUTOR *
av Bea-ram

Når det gjelder tilpasning av sidene er jeg helt enig med de over, for mye scrolling og man bør kunne justere sidene.

Ønsker også at hvis man har avvist og lagt inn en kommentar så skal det vises tydelig på første siden.

JulianChabert
CONTRIBUTOR *
av JulianChabert

Er der nogen der har fået svar fra VISMA?

amundsf
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av amundsf

Det er vel lite sannsynlig at det skjer noe med dette før tidligst over ferietiden vil jeg tro... 

LNO
CHAMPION ***
av LNO

En gjennomgående problemstilling når Visma utvikler nye funksjoner/bilder, er at det er altfor mye luft. Se bare på hvordan bildet for Autocollect har blitt - har ofte gitt tilbakemelding til Visma på dette.... har nok ikke kommet videre til utviklingsavdelingen 

Mone Nielsen
CHAMPION ***
av Mone Nielsen

Dette gjelder flere av de nettbaserte systemene til Visma.
Sticos Avstemming, Tripletex er andre eksempler på dette..  

Må bruke mye tid på å scrolle opp og ned for å få oversikt 

Jeg forstår ikke hva tanken bak disse store tekstboksene i skjermbildene er? 

StigEriksen
CONTRIBUTOR *
av StigEriksen

Den nye brukergrensesnittet er mye dårligere enn det forrige. It sucks...! Må da være mulig å lage noe mer brukervennlig enn dette!

Haugl
CONTRIBUTOR ***
av Haugl

Enig med de andre her, det nye brukergrensesnittet er lite brukervennlig og vanskelig å forstå. 

Jeg ønsker muligheten til å velge hvilke ruter/felter jeg skal ha med, og hvordan jeg skal vise de. 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"