Mine områder
Hjelp

Unngå at godkjenner må godkjenne samme reiseregning / fraværsøknad / reiseregning to ganger

av Ivar Helgeland - Dataplan
Status: Åpen

Ønsker en endring i Approval, slik at godkjenner slipper å måtte godkjenne samme reiseregning/timeliste / fraværsøknad to ganger. Dette oppstår dersom man har følgende oppsett:

1 steg: Godkjenning avdelingsleder basert på avdeling

2 steg: Godkjenning daglig leder

 

Daglig leder skal godkjenne for avdelingslederne. Det settes derfor opp et unntak slik at oppgavene fra avdelingslederne havner hos daglig leder. 

Det medfører at daglig leder vil få oppgavene til godkjenning i både steg 1 og steg 2 og vil måtte godkjenne i begge steg. 

 

Her burde det logikken være at dersom godkjenner i steg 1 og steg 2 er samme person så blir det utført automatisk godkjenning i steg 1 og at godkjenning skjer en gang i steg 2

 

3 Kommentarer
Malene Thomassen
CHAMPION *
av Malene Thomassen

Dette er et brukerønske vi også gjerne ønsker å få gjennomført, da det er aktuelt for flere av våre kunder. Håper det blir prioritert snart.

John Christian
CONTRIBUTOR ***
av John Christian

Vi som nylig har blitt bruker av systemet savner denne muligheten. Nå er det ganske uoversiktlig i listevisningen over mine oppgaver om det er første eller andre gang man godkjenner oppgaven, samt at det er mye unødvendig arbeid å godkjenne ting flere ganger. Burde helt klart vært en hake i arbeidsflytoppsettet at man kan hoppe over steget, om den allerede er godkjent av samme bruker tidligere.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Helt enig! Dette skjer i mange tilfeller og det burde vært en regel for å unngå dette i godkjenningsflyten.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"