Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Resending av faktura ved feilmelding

av Anonymous
Status: Akseptert

Når en faktura feiler i Autoinvoice (av ulike årsaker, slik som feks invalid epostadresse), må fakturaen krediteres og opprettes og sendes på nytt. Jeg kan tenke meg at man kan rette opp i årsak til feil og deretter sende den på nytt direkte. Og dersom fakturaen nå går gjennom, så endrer statusen seg fra feilet til godkjent.  

5 Kommentarer
av Svein Holanger
Status changed to: Status: Trenger mer informasjon

Hei. Dette er mulig i dag, ved f.eks feil epostadresse eller feil postadresse, kan adressen endres og sendes på nytt. Da vil fakturaen få ny status. Hvis det er feil eller mangler i selve fakturaen, kan det ikke rettes, da må den krediteres.

Var det noe annet du tenkte på?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Takk for svar 🙂

Hvor går skillet ved hva som kan sendes på nytt og hva som må krediteres? Ved hvilke feilmeldinger fra Autoinvoice?

Og i Webfaktura opplever vi ikke at det fungerer slik. Der ligger fakturaen fortsatt som feilet, til tross for at epostadressen ble rettet opp og fakturaen sendt på nytt. Fakturaen gikk heller ikke via Autoinvoice (dette er satt opp som default), men direkte på epost som om det ble sendt en kopi.

av Svein Holanger

All adresseinformasjon kan endres og sendes på nytt, hvis den har feilet. Feil som går på andre data i den elektroniske fakturaen, som feil i summering, MVA uten at det sendt inn et MVAnummer, etc, kan ikke rettes. Da må man kredittere.

WebFaktura kan ikke sende disse på nytt igjen, dette må gjøres fra den nye AutoInvoice-grensesnittet i ERP-systemet, eller fra autoinvoice.visma.com. Da vil riktig status oppdatere seg i WebFaktura.

Å kunne gjøre dette direkte fra WebFaktura, er et godt ønske, og ligger allerede i vår backlog, men det er enda ikke bestemt når det vil bli gjort.

av Svein Holanger
Status changed to: Status: Akseptert
 
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Supert, da er vi i hvert fall på rett vei 🙂 Håper det løser seg snart i webfaktura også, da dette vil forenkle valget om å benytte Autoinvoice for våre kunder. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"