Mine områder
Hjelp
EHA
CHAMPION *

CALENDER OG EMPLOYEE SØK PÅ NR. UTLØSER EKS. 5 ANSATTE.

av EHA
Status: Åpen Idé

I Employee når jeg søker på ansatt 235 Kommer det opp 5 ansatte.

214

235

224

111

175

Når jeg da søker opp en ansatt igjen, så havner jeg på en annen ansatt.  Må deretter klikke og sjekke.  Er veldig tungvindt og en stor feilkilde.

I Calender får jeg og opp flere ansatte men ikke på det ansatt nr.

Er veldig tungvindt og en stor feilkilde.

6 Kommentarer
ulrik falck
VISMA
av ulrik falck

Hei @EHA søkefunksjonen tar også med hele eller deler av fødselsnummer på ansatte. Det er derfor du får flere treff i dette tilfellet. Dette var et tidligere ønske som ble ytret er i Community. Det arbeides for øvrig med et nytt og forbedret brukergrensesnitt for Employee 🙂

Når det gjelder Calendar og søk så klarer jeg ikke gjenskape noen feil. Her er f.nummer ikke inkludert.

Nancy Rydberg Sonen
CONTRIBUTOR ***
av Nancy Rydberg Sonen (Oppdatert ‎29-11-2022 12:57 av Nancy Rydberg Sonen )

Jeg søkte opp et 3-sifret ansattnummer som vi har, og fikk treff nøyaktig på det nr jeg søkte på.

Hvis jeg søker opp 2-sifret ansattnummer, så får jeg 4 treff.

Vi har ansattnummer med 1, 2 og 3 sifre.

Kan det ha betydning hvor mange siffer et firma har i ansattnummer?

ulrik falck
VISMA
av ulrik falck

@Nancy Rydberg Sonen @EHA antall siffer man har i ansattnummer har ingen betydning her. Men dersom man søker opp ansatt 80 så vil man få treff på alt som inneholder "noe med 80" F.eks. 800, 801 osv. (men ikke 81, 82...)

Det som skiller Calendar fra Employee er at sistnevnte også lar deg søke på personnummer.

Dersom man ikke får treff på et søk kan det være verdt å huke av for fremtidige og inaktive ansatte. Kanskje de ligger her?

Se vedlegg 🙂2022-11-29_13-06-12.jpg

Nancy Rydberg Sonen
CONTRIBUTOR ***
av Nancy Rydberg Sonen (Oppdatert ‎29-11-2022 13:53 av Nancy Rydberg Sonen )

Jeg får fremdeles flere treff enn det 2-sifrede ansattnummeret jeg søker på.

Vi bruker ikke Employees fordi vi ikke bruker Visma net Payroll, men Visma Lønn.

Visma Lønn er master.

NancyRydbergSonen_0-1669726433633.png

ulrik falck
VISMA
av ulrik falck

Ja @Nancy Rydberg Sonen, jeg forklarte sikkert ikke godt nok i forrige svar, men her i ditt eksempel får du treff på alt som inneholder '14' og det er slik det er tiltenkt 🙂

Nancy Rydberg Sonen
CONTRIBUTOR ***
av Nancy Rydberg Sonen

Okey, det samme skjer hvis jeg søker på f.eks. deler av et navn.

Men da sier jeg takk så langt 😃

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"