for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
Vi har nettopp migrert fra Visma Lønn til Visma.net Payroll, Calendar m.m. Jeg er overrasket over at bruk av egenmeldinger automatisk er avskåret etter 4 brukte tilfeller. Den ansatte skal ikke automatisk miste retten til å bruke egenmelding før han/hun har fått varsel om dette fra arbeidsgiver og har hatt mulighet til å uttale seg. Derfor bør det være en mulighet for at egenmelding fortsatt kan registreres helt til retten til dette er avskåret.
En ide er at leder får varsel når en ansatt registrerer sitt 4. tilfelle.
Så må leder vurdere om det skal gis varsel slik at den ansatte får mulighet til å uttale seg (slik AML krever).
Hvis varsel gis og det avgjøres at bruk av egenmelding ikke aksepteres lenger, kan det settes på en hake som gjør at den ansatte ikke lenger kan registrere egenmeldinger.
Hvis varsel ikke gis, kan den ansatte fortsatt registrere egenmeldinger.
PS. Vi bruker ikke IA-reglene og ønsker heller ikke det, men det kan være tilfeller hvor ansatte er syk f.eks. 1 dag av gangen og blir avskåret allerede etter 4 slike enkeltdager.
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Visma Software AS
Karenslyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Tlf: 09101