Mine områder
Hjelp
CM_ToreBerg
CONTRIBUTOR ***

Ferieavtale med ferietrekk og uten feriedager

av CM_ToreBerg
Status: Åpen Idé

Kunder som har egne systemer for oppfølging av fravær og ferie ønsker å kunne lage ferieavtaler i Calender som kun beregner riktige feriepenger og har dagens løsning for trekk i lønn for ferie i utb.måned for feriepenger , evt manuelt trekk ellers i året. Og at disse ferieavtalene ikke har beregning og overføring av feriedager, samt krav til at ferie registreres i calender.

Slike kunder overfører/legger kun inn fravær i calender som er påkrevet i forbindelse med A-melding, alt annet følges opp i 3. parts løsning.

1 Kommentar
Margit Amundsen
CONTRIBUTOR ***
av Margit Amundsen

Vi bruker kun Calendar i forhold til innmelding til A-melding. Det jeg opplever er at det lille som er av forklaringer i systemet / Visma Learning Universe, kun tar sikte på at alle bruker aktivt Calendar. La også inn et spørsmål om dette i siste spørretime Visma hadde, kort oppsummert: "registrerer ikke ferie i Calendar, hva med felles ferietrekk i juni". Fikk ikke svar på det spørsmålet. Her burde Visma hatt kurs og løsninger for begge alternativ, de som aktivt bruker Calendar fullt ut og de som kun bruker den til A-melding. Men pr d.d tar de ikke høyde for det. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"