Mine områder
Hjelp

Flere koder for fleksitid

av Anne Stine Kjelstad (Oppdatert ‎17-12-2020 12:37 av Sofie Gjemmestad VISMA )
Status: Åpen Idé

Vi ønsker mulighet for å opprette flere koder for fleksitid. Noen kunder opparbeider seg fleksitid ved reisetid. Dette hadde vært fint å kunne spesifisere. Men at samme saldo oppdateres.

9 Kommentarer
Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Dette har vi også flere kunder som ønsker seg.

Tove Herlufsen1
CONTRIBUTOR **
av Tove Herlufsen1

Ja, det har vi ønsket lenge.

Tone Risan
CONTRIBUTOR *
av Tone Risan

Dette er et ønske fra oss også

av monica hagen samsonsen
Status changed to: Status: Åpen Idé

Dette kan gjøres ved bruk av betalingsregler, da kan man i Resultatkoder legge opp de nye kodene på flekstid, koble dem mot saldo - Flekstid da vil oppdatere seg når man bruker koden.  I tillegg må den også kobles opp i Standard regeloppsett. 

Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Takk Monica. Da tester vi ut dette.

Lisbeth Antilla
PARTNER
av Lisbeth Antilla

Uansett så er det så mange kunder som har dette med reisetidsfleksi, og de fleste har ikke samme regler ift. saldo, slik at den beste løsningen er å kunne akkumulere og vise to saldoer i Calendar også.

Helga-Lise
CHAMPION *
av Helga-Lise

Hei. Er det mulig å be om en kort fremgangsmåte her? Det gikk nok bra helt til "standard regeloppsett". Får ført Reisetid i appen, men fleksitidssaldoen endres ikke (har opprettet resultatkoder, kopierte da de ordinære fleksitidsresultatkodene).

Helga-Lise
CHAMPION *
av Helga-Lise

Hei @monica hagen samsonsen 🙂 Etter mye prøving og feiling, ser det nå ut som at reisetid går inn i fleksitidssaldoen. Men vi har egen avtaler på hvordan reisetid skal tas ut, så reisetid bør ikke ligge i saldoen til øvrig fleksitid.. Er det noe nytt om når det er mulig å opprette egne saldoer?

Hilsen Helga-Lise

av monica hagen samsonsen

Hei, da må du nok ta bort koblingen på Resultatkoden som ligger opp mot SALDO- Flekstid. Da skal den normalt ikke legge inn noe i balansene. Ang opprette egne saldoer kan jeg dessverre ikke svare på når kommer på plass.  Om du ikke får dette til kan du sende meg en mail. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"