Mine områder
Hjelp
Lisbeth Antilla
PARTNER

Rapporten feriesaldo vise alle dager overført/ brukt, ikke bare de som er brukt av årets saldo

av Lisbeth Antilla
Status: Stem - Vi vurderer!

Rapporten feriesaldo hadde vært enda bedre hvis den hadde vist overførte dager fra tidligere år, samt brukte av tidligere års saldo.

Hvis jeg har overført 10 dager fra fjoråret, ser jeg ikke noe om det, og heller ser jeg ikke hva jeg har brukt av tidligere års ferie.  Så hvis jeg nå i 2019 har brukt 11 dager, vises kun brukte feriedager med 1.

4 Kommentarer
Tove Herlufsen1
CONTRIBUTOR **
av Tove Herlufsen1

Helt enig, dette blir jo helt meningsløst slik det ligger i dag, ref. overskriftene på rapporten som sier: Nåværende saldo og Brukte feriedager, det må jo ligge totalt antall brukte feriedager (uavhengig av hva som er overført) ellers vil man jo ikke ha en riktig oversikt overhode ! Og hvor skulle man da "finne" de reelle brukte antall feriedagene ?

Cecilie Willard
CHAMPION *
av Cecilie Willard

Rapporten slik den er laget nå er meningsløs!

En rapport på feriedager må inneholde:

1) Feriedager overført fra tidligere år

2) Feriedager i år (normalt 25 dager)

3) Brukte feriedager i år (med en link slik at man faktisk ser hvor disse dagene er lagt inn)

4) Feriedager til gode (ikke disponert)

Alle disse saldoene må stå hele tiden. Ansatte blir fryktelig forvirret når det bare er udisponerte feriedager som ligger i en rapport.

Virker som rapporter lages  uten å tenke på sluttbrukereren.

Cecilie

johnerikjohnsen
PARTNER
av johnerikjohnsen

Enig med Cecilie.

John Erik

av Eivind Smedsvig_

Hei

Stiller meg bak ønske om en bedre rapport for feriedager tilgode/brukt/overført osv. I tillegg kunne jeg ønske meg muligheten til å ta ut denne rapporten pr. dato.

Mvh

Eivind S.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"