Mine områder
Hjelp
espen_sodvin
PARTNER

Varsel til leder eller godkjenner når en ansatt legger inn f.eks egenmelding, sykt barn

av espen_sodvin
Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

flere etterspør muligheten for å få et varsel når en ansatt registrerer f.eks egenmelding eller sykt barn. Idag gir ikke dette noe varsel og den ansatte må igjen manuelt melde ifra til leder. Hadde vært fint om leder hadde fått et varsel så fort det ansatte har lagt inn egenmelding, sykt barn etc. så de vet hvorfor den ansatte ikke er på jobb.

9 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

Men det kan vel løses ved å endre fraværstypen til å være krysset av for "Anse som fraværssøknad"? Da vil det bli sendt varsel til leder eller andre, ut fra godkjenningsflyt? 🙂

/Idar

espen_sodvin
PARTNER
av espen_sodvin

Hei,

Standard koden f.eks sykt barn i Calendar systemet kan ikke endres, se skjermdump under. 

Da må man lage ny kode og kopiere fra denne. Ikke hensiktsmessig da det kan komme endringer på denne koden og da må man selv passe på å følge opp egendefinerte koder i systemet.

2020-10-07_14-40-18.png

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ehm, da tror jeg du mangler noen tilganger. Har du rollen "Time Administrator" og "Absence Administrator" på aktuell klient?

Jeg har i alle fall mulighet til å endre denne, selv om det er en systemstandard:

Skjermbilde 2020-10-07 145544.png

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Forresten: hvilket lønnssystem er det mot? Ser du har "Norge" og ikke "Visma Lønn Hybrid" for kodenivå.

espen_sodvin
PARTNER
av espen_sodvin

Hei,

Har de rollen du referer til over, trodde ikke man fikk lov å endre system koder, da skal jeg sjekke ut litt mer angående dette.

Se bort ifra Visma lønn Hybrid, sto på feil firma ved skjermbilde, lønnssystem er Payroll.

mvh

Espen

espen_sodvin
PARTNER
av espen_sodvin

Hei,

Sorry det var ditt skjermbilde som hadde Visma lønn Hybrid. 

Lønnssystem for de kundene som etterspør er Visma.net Payroll og da står det Norge som kodenivå.

mvh

Espen

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Ah, da er det mulig det er noen begrensninger der.

Jeg har ikke hatt noen problem å endret når vi har brukt Visma Lønn i alle fall.

/Idar

SisselL1
CONTRIBUTOR *
av SisselL1

Det kan også være tilfeller der leder ikke godkjenner fraværet

Siv Saxerud
CHAMPION *
av Siv Saxerud

Noen ansatte trur at de kan bruke omsorgsdager ved planleggingsdag, det er et varslet fravær, der ingen er syke og derfor hadde det vært greit om man kan godkjenne og komme med kommentar til arbeidstaker. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"