Mine områder
Hjelp

Behandling av pant i Visma.net

av Trygve Storrønningen1 (Oppdatert ‎17-11-2021 10:39 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Vi har en kunde som selger varer med pant -- det er det kanskje flere som har? 🙂 

Utfordringen er når det registreres en ordre med antall større enn det som er på lager p.t.

Ordren har en linje for hovedvaren og en ekstra linje for pant for denne varen.

Når antall levert er mindre enn antall bestilt blir det da en manuell oppfølging slik at antallet på pant stemmer med antallet av hovedvaren. Der er det fort gjort at det glipper. 

 

Tilsvarende tema har vært oppe for Visma Global, og både i Visma Global og Visma Business vil det fungere riktig med varemottaket når man bruker strukturvarer hvor pant inngår som en av varene:

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Global/Behandling-av-pant-i-Visma-Global/idi-p/274626

 

Vi ønsker å kunne tilby kunden å håndtere dette på en måte som gir høyere kvalitet (både i forhold til egen tidsbruk og i forhold til kundens negative opplevelse av å bli fakturert pant på varer som ikke er levert) -- da må antallet på pant justeres automatisk tilsvarende antall det er gjort varemottak på -- og ikke antallet som opprinnelig er bestilt.

 

Jeg vil tippe at dette også er relevant for kunder som selger andre produkter som har en avgift som følger antallet av varen.

 

Hvordan får vi dette best til i Visma.net? 

2 Kommentarer
Julian Sebastian
CONTRIBUTOR *
av Julian Sebastian

Vi liter med det samme nå. Skal starte å selge brus med pant. Det er veldig greit å slippe fakturering av dette i etterkant.  

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Trygve 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"