Mine områder
Hjelp
Joakim B
PARTNER

En regel for flere leverandører i fakturainnboks

av Joakim B (Oppdatert ‎25-11-2021 10:36 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

På inngående faktura er det ønskelig at noen transaksjonsbeskrivelser skal konteres på en bestemt konto/kostnadsbærer uavhengig av leverandør. 

 

Ønsker derfor mulighet for at en regel kan gjelde et utvalg av leverandører. Slik det er i dag må den samme regelen opprettes på flere leverandører, dette oppleves som litt tungvint når regelen er den samme. 

 

8 Kommentarer
BeritAnne
CHAMPION ***
av BeritAnne

Dette vil være en veldig nyttig forbedring.

Alternativt kunne man få mulighet til å kopiere en regel fra én leverandør til flere andre.

Helene Skjelbostad
CONTRIBUTOR **
av Helene Skjelbostad

Veldig enig i dette, for oss vil dette være svært arbeidsbesparende. Om det også hadde vært mulig å lage en regel uten konto, men med avdeling og prosjekt. Så konto som er registrert på leverandøren styrer dette.

For vår del kan dette begrense reglene fra 1000 stk til 70 stk, og følgefeil ved endring av avdeling på ett prosjekt vil forsvinne.

Jo før jo bedre med denne endringen.

Joakim B
PARTNER
av Joakim B

Bra du ser mulighetene for færre regler, Helene. 

 

Det er mulig å lage en regel uten å legge inn konto. Jeg testet nettopp ved å la konto stå tom, og kun fylle inn kostnadsbærer (Avdeling og prosjekt hos deg antar jeg), og da henter den konto fra leverandørkortet. Igjen kan du også overstyre konto med regel, men la kostnadsbæreren hentes fra levrandørkortet. 

Helene Skjelbostad
CONTRIBUTOR **
av Helene Skjelbostad

Så bra, da er det kun muligheten til å legge til flere/mange leverandører pr regel som mangler (som du foreslo).

Jeg håper dette kan løses så snart som mulig.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Silje79
CONTRIBUTOR ***
av Silje79

Har dere noe ETA for når denne forbedringen blir tilgjengelig?

av Runar_Gulbrandsen

Hei Silje 🙂

 

Nei, dessverre har vi ikke noen konkret dato for dette enda. Det er fortsatt en liten prosess som dette ønske skal gjennom før det kommer på roadmap. 

 

 

Ha en riktig fin dag!

 

Mvh

Runar Gulbrandsen

av Kjetil Vikse Moen

Ett tillegg til dette ønsket er at dere legger opp en slik løsning slik at vi kan angi hvilket felt i XML fila en gitt informasjon finnes. Feks. at Prosjekt finnes i en gitt xml tag for en leverandør. På den måten slipper vi å opprette regler for hvert nytt prosjekt. Systemet vil lese prosjektnummer i gitt xml tag. Dette finnes i Visma Dokumentsenter og er veldig nytt for å gi treff på prosjekt eller avdeling.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"