Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endre avgiftskode etter delt linje

av Anonymous
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

Endring av avgiftskode er ikke tilgjengelig ved delt linje. Ønsker at dette skal være mulig da de som konterer i Approval ikke kan endre avgiftskode, som også er et ønske. 

All kontering foregår ute i linjen (konto, kostnadsbærer og momshåndtering). Vår kunde drifter bl.a lokaler/vedlikehold for treningsrom og barnehage hvor det ikke er fradrag for moms. I og med at kunden driver med blandet virksomhet (med tanke på moms), har de som sitter på etterkontrollen et spesielt ansvar for å påse at momsen håndteres korrekt. Dette ser brukerne ikke før de får bilaget ferdig kontert tilbake fra linjen, da det er konteringen som er retningsgivende for momshåndteringen.

 

Når de da får bilaget tilbake og ser at det er postert med feil momskode bør brukeren som sitter med etterkontroll kunne ha tilgang til å endre momskoden istedenfor at det da må sendes tilbake til linjen for korrigering. Det er både tidkrevende og lite effektivt.



8 Kommentarer
av Sølvi Loftesnes

Jeg støtter denne. 

Vi har flere kunder med delt fradrag på mva. 
Så lenge man ikke har mulighet til å kunne sette avgiftskode i Approval, må man i alle fall ha mulighet til å endre i Financials. 

Man bør absolutt kunne gjøre dette i Financials. 

Argumentet med at fakturabeløp da ikke stemmer, holder ikke. 
Nå må de jo slette linjen og legge til ny. 

K_E_Magnussen
CHAMPION *
av K_E_Magnussen

Jeg er enig at det må kunne endres men det bør det også kunne gjøres i Approval. Flere kunder sitter der med controlleren i siste ledd og de må kunne endre dette. 


 

av Amanda Grøvdal Midtun

Dette er et sterkt ønske også hos flere av våre kunder. 

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer!

Også inkludert den input som kommer i kommentarene som er vel så relevante

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes det er en god idé

OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Akseptert
 
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Implementert

Versjonen som er planlagt 18. feb er følgende implementert

 

 

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"