Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Fakturainnboks: Håndtering av fakturaer der leverandøren har byttet bankkontonr

av Anonymous
Status: Implementert

Når en faktura kommer inn i fakturainnboks og leverandøren har nytt kontonummer, så kommer det en gul markering for å varsle. Dette er bra når man er inne i fakturainnboksen til enhver tid, men når det er automatikk på fakturainnboksen, så vil disse fakturaene bare gli avgårde til Approval.

Dette medfører at betalingen går til feil konto, og masse merarbeid for å rette det opp i etterkant.

 

Ønsker en mulighet for å "stoppe" fakturaer hvor det er nytt bankkontonummer i fakturainnboksen.

9 Kommentarer
Tori Halvorsen
CONTRIBUTOR **
av Tori Halvorsen

Skjer det noe med denne saken? 

Jeg har stadig betalinger som feiler pga. feil kontonummer på klienter som er satt opp med automatisk flyt. 

OleNoer
VISMA
av OleNoer

Enig i at ideen er godt, men vi har desverre ikke startet noe utvikling på dette ønsket per nu.

 

OleNoer
VISMA
av OleNoer

I løpet av den neste månden kommer vi til å gå mange saker med status "stem vi vurderer".  Ser veldig godt nytteverdien her så må helt klart vurdere dette. Er det flere som er enige? Vær så snill å klikk på like på denne ideen så hjelper dere oss å prioritere de tingen som er viktigst for flest

Karstein Opstad
CHAMPION ***
av Karstein Opstad

@OleNoer først vil jeg si at det er veldig bra at dere har et forum der brukerne kan legge inn nye ideer.  🙂
Men det bekymrer meg hvis gode forslag kun er avhengig av mange "likes" for å bli implementert. Jeg tror ikke at den jevne bruker har tid til å sitte å lese gjennom alle ideer som kommer inn, vurdere de, og gi de likes. Det er bare de mest "nerdete" av oss som driver med slikt.
Det kan godt være at noen kommer med en god ide, men at den ikke blir "sett" av de riktige brukerne, og derfor går glipp av nok likes for å bli tatt i betraktning. 
Jeg håper derfor at dere har noen som går gjennom alle innkomne ideer, vurderer de faglig, og kan prioritere de på andre kriterier enn antall likes.

Tori Halvorsen
CONTRIBUTOR **
av Tori Halvorsen

Hva er status på denne? Jeg opplever fortsatt dette som et problem, og kan ikke forstå at dette ikke er en selvsagt del av et regnskapssystem. 

Tori Halvorsen
CONTRIBUTOR **
av Tori Halvorsen (Oppdatert ‎04-11-2020 14:02 av Tori Halvorsen )

@OleNoer Er dette noe nærmere løsning? Jeg opplever fortsatt dette som et problem, har to avviste betalinger senest denne uka som nå vil bli betalt etter forfall. Jeg kan ikke forstå at dette ikke er en selvsagt del av et regnskapssystem som er tilrettelagt for automatikk i behandling fra fakturainnboks. 

Tone73
CHAMPION ***
av Tone73

Eller hvordan løser man leverandører som fakturere med betalinger til forskjellige bankkonti. Hadde vært ønskelig at man la inn bankkonto på bilagsnivå?

av Monika Maanum
Status changed to: Status: Implementert

Hei, det er nå mulig å sette betingelse på Automatiseringsplanen slik at fakturaer med varsel ikke blir behandlet. 

Se dette brukertipset: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Hvordan-stoppe-automatisk-behandling-av-fa...

av Monika Maanum
Status changed to: Status: Implementert
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"