Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Faste artikkeltekster

av Anonymous (Oppdatert ‎11-03-2022 12:58 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Som i Global ønsker kunde fast artikkeltekst på utvalgte varer.  Dette fungerer på den måten at når en vare velges, så "raser" det automatisk ute tre-fire tekstlinjer knyttet til varen som hjelper til med å huske egenskaper eller håndtering av denne varen.  F.eks. "varen er kappet til Y x Z mtr og må oppbevares frostfritt".  Y og Z er her variabelt som ordrebehandler selv setter inn fra tilfelle til tilfelle.  Dette er ikke å forveksle med strukturvare (pakkemontering) da teksten skal gjelde for og synes på innkjøp, ordre, leveranse og faktura.

 

Ole-J.

 

 

 

3 Kommentarer
OleNoer
VISMA
av OleNoer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes dette er en god idé

Martin Maurud
PARTNER
av Martin Maurud

Jeg holder også på med en Visma Global kunde som bruker dette mye til teknisk spesifikasjon på sine produkter, men som endres på ordrelinje hver gang. Tenker at dette er nyttig funksjonalitet i arbeid for å få migrert over kunder fra VG til V.NET 🙂

 

Jeg har lagt inn en ide om en alternativ løsning, som i utgangspunktet løser det samme behovet, men på en litt annen måte.

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Kopiere-merknad-fra-vare-til-ordrelinje/idi-p/3...

 

-Martin

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei Ole-Jørgen 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"