Mine områder
Hjelp
JanetteH
PARTNER

Feilmelding/varsel ved bruk av feil avgiftskode på utgående faktura

av JanetteH (Oppdatert ‎11-03-2022 10:12 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Akseptert - Ikke Planlagt

En funksjonalitet som hadde vært kjempe god er hvis det hadde kommet opp en feilmelding eller et varseltegn dersom man forsøkte å oppdatere en faktura hvor det er brukt en avgiftskode som ikke gir utslag i fanen for avgiftsdetaljer. Dvs, Bruker jeg feks avgiftskode 3 på en kunde som ligger i sone 02, så vil det jo ikke komme opp noe avgiftsbeløp da systemet ikke finner en kobling.  Da burde det kommet opp et varsel som indikerer at du er på vei til å gjøre noe du ikke burde. Kan sammenlignes med feilmelding du får om du ikke har lagt inn prosjektoppgave på linjenivå. 

 

Dette er en funksjonalitet som hadde vært til god kontroll hjelp for kunde som har mva oppsett utenfor normalen, men også kunder som har mange ulike kundegrupper, og som bruker hele spekteret av avgiftskoder. 

 

5 Kommentarer
Eli Bakken
CONTRIBUTOR *
av Eli Bakken

Dette er et veldig godt forslag!

av Geir Rune Teigen

Helt enig med Eli Bakken. Det er en del kunder som også stusser på dette. Det er varsel på mye annet, men ikke på dette som oftere enn ikke vil medføre mye ekstra-arbeid for brukerne.

av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Kjersti Skramstad Lauritzsen1

Helt enig her. Det burde kommet opp en feilmelding om man har registrert et bilag med avgiftskode som ikke generer et avgiftsnummer pga at det ligger feil sone på bilaget. Dette er et stort ønske fra min side.

av Runar_Gulbrandsen (Oppdatert ‎28-02-2023 08:37 av Markus Wang VISMA )
Status changed to: Status: Akseptert - Ikke Planlagt

SIGMA-69664

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"