Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ferdigstille bankavstemming med differanse

av Anonymous (Oppdatert ‎25-03-2022 15:22 av Runar_Gulbrandsen VISMA )
Status: Ikke prioritert

Jeg legger inn et ønske om at funksjonen for å avstemme bank i Finans må akseptere at det ferdigstilles en avstemming med differanse. Et veldig naturlig scenario hvis man f. eks har dagsoppgjør fra en kasse er at det er datoforskyvning på hovedboksføringen og når oppgjøret kommer inn på konto. Ved månedsskifte har man derfor åpne poster på hovedbok, som vil kunne matches den første i påfølgende måned. Slik det er i dag får man ikke avsluttet en avstemming hvis differansen ikke går i null. Ønsker man å avslutte en avstemming måned for måned får man ikke gjort det uten å ompostere transene som ligger åpne på hovedbok til en annen konto og reversere bilaget i påfølgende måned. 

3 Kommentarer
Mantena_AS
CHAMPION *
av Mantena_AS

Enig!  Men bankavstemmingen i Visma er ellers så dårlig, at den ikke kan brukes for vår del. Utgående betalinger, som er knyttet til flere fakturaer, går ikke å matche. Og dermed raser hele leverandørbank avstemmingen min.

hannelv
VISMA
av hannelv
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
av Runar_Gulbrandsen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei 🙂

 

Vi takker for ditt innspill. Dette ønske vil dessverre ikke bli prioritert da det ikke har fått nok stemmer/likes. 


Ha en riktig fin dag!

 

Mvh
Runar Gulbrandsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"